FAMÍLIES I JOVES

La Fundació SER.GI entén que l’educació és un eix clau en la millora dels itineraris vitals de les persones, les famílies i les comunitats. El programa d’educació vol incidir tant en els processos de reflexió i intervenció sociopedagògica de les comunitats educatives com en les causes del fracàs escolar i els seus efectes, sobretot amb i per a aquelles persones, col·lectius i territoris en una situació de major vulnerabilitat i exclusió. Actualment el programa es vehicula a través dels següents projectes:

• TALLERS D’ESTUDI ASSISTIT AMB FAMÍLIES-TEAF
    Municipi: Salt – Escola Mas Masó
    Àmbit/col·lectiu: Infants i famílies
    Es persegueix la inclusió socioeducativa i l’èxit escolar d’alumnes d’educació primària, llur convivència i cohesió social en medi escolar, donant suport a la participació activa de les seves famílies en el context de les organitzacions escolars i de les comunitats educatives, afavorint la igualtat d’oportunitats i prevenint la discriminació o marginalització d’alumnes i famílies.
  • CENTRE OBERT
    Municipi: Lloret de Mar
    Àmbit/col·lectiu: Infants i famílies
    Es proporciona atenció a infants i adolescents en situació de risc afavorint el seu desenvolupament personal i integració social i l’adquisició d’aprenentatges, prevenint i evitant el deteriorament de les situacions de risc i compensant dèficits socioeducatius.
  • FUTBOLNET
    Municipi: Llatinoamèrica: Argentina, Brasil i Mèxic
    Àmbit/col·lectiu: Infants i joves
    Proposta metodològica pel treball dels valors entrenant als nois i noies en el diàleg i l’autogestió i prenent el futbol com a eix i centre d’interès. Tot allò que té de motivador i pol d’atracció el futbol, entre la població jove, és una proposta potent de formació dels joves en actituds i valors de relació.
  • BEQUES ESCOLARS
    Municipi: Salt
    Àmbit/col·lectiu: Joves, famílies i Centres educatius.
    El projecte vol la millora de la situació educativa dels joves en situació o risc d’exclusió de Salt. Es busca afavorir itineraris formatius dels alumnes que tenen nivells socioeconòmics baixos, i d’aquells que tenen nivells sociolingüístics febles per la seva trajectòria vital i procés migratori.
  • PIGMALIÓ
    Municipi: Girona – Pont Major i Lloret de Mar
    Àmbit/col·lectiu: Infants i famílies
    Projecte d’integració escolar que pretén oferir un suport integral a nens/es i joves en edat escolar, amb la finalitat de contribuir a millorar les seves competències educatives bàsiques, i amb l’esport com a instrument de motivació.
  • DIVERSITAT I CONVIVÈNCIA
    Municipi: Comarques de Girona
    Àmbit/col·lectiu: Joves i Centres educatius
    Ens centrem en la mediació intercultural i accions de sensibilització i lluita contra el racisme i la xenofòbia, amb espais de formació, per tal d’afavorir la convivència positiva dins de les aules, millorar la relació i clima grupal de tal manera que això permeti a afavorir l’aprenentatge i creixement dels nois i noies i millori l’èxit escolar individual i grupal dels alumnes.
  • TARDA JOVE
    Municipi: Lloret de Mar
    Àmbit/col·lectiu: Joves
    Abordatge i prevenció de situacions i conductes de risc per aquells adolescents que passen hores al carrer, que el sistema educatiu no els és útil, que fracassen a nivell escolar, que estan desorientats i/o que les famílies no els poden oferir la suficient contenció o suport.
  • PORTA D’ACCÉS + GIRONA TERRITORI INTEGRAL
    Municipi: Salt, Cassà de la Selva, Llagostera i Celrà
    Àmbit/col·lectiu: Joves i famílies
    Dispositiu de suport a adolescents i joves per tal de potenciar la seva permanència dins el sistema educatiu o millorar la seva transició escola-treball. Aquest dispositiu prioritza la intervenció individualitzada amb aquells joves majors de 16 anys que presentin més indicadors de risc d’abandonament prematur del seu itinerari educatiu/formatiu.
  • Taller ÈXITS
    Municipi: Llagostera i Celrà
    Àmbit/col·lectiu: Joves
    Taller d’orientació de caire preventiu adreçat a joves majors de 16 anys. L’acció està orientada a facilitar als participants la realització de projectes professionals basats en el seu autoconeixement i apoderament personal.
  • GARANTIA JUVENIL
    Municipi: Girona
    Àmbit/col·lectiu: Joves
    La seva finalitat és millorar l’ocupabilitat dels joves sense estudis i/o experiència laboral.
  • KHETANIPEM
    Municipi: Figueres
    Àmbit/col·lectiu: Famílies
    Pretén aconseguir una major promoció i desenvolupament social de les famílies, motivant el màxim nombre de participants en la seva formació per obtenir el GES. I a l’hora, busca reduir l’absentisme dels fills i filles dels participants als respectius centres educatius de primària i secundària.
  • TALLERS DE RESOLUCIÓ DE CONFLICTES
    Municipi: Figueres i Girona
    Àmbit/col·lectiu: Infants i Equip docent
    Sessions orientades a generar espais de reflexió que permeten construir conjuntament, en un procés participatiu, eines i habilitats que ens siguin útils per abordar els conflictes relacionals, millorar la convivència de tots els agents implicats en la comunitats educativa i també canviar el relat que dota la comunitat sobre la seva situació, les seves capacitats i mancances, l’assumpció de responsabilitats, etc.

Pl.Lluís companys, 12
e-mail: info@fundaciosergi.org