Diversitat i convivència

• Municipi > Girona i comarques
  • Àmbit / Col·lectiu > Infants, joves, tutors/es i Centres Educatius
  • Responsable > Marina Valladares - Esther Salvachúa (coordinadores àrea Educació)
  • Tècnics > Carlus Amalrich
  • Des de l'any > 1998
  • Beneficiaris > 342 joves, 30 professors/es, 4 instituts

El projecte Diversitat i Convivència pretén conèixer el grau i qualitat de relació i cohesió entre l’alumnat d’un grup-classe, per tal d’oferir-li eines que els siguin útils i significatives per treballar la convivència a partir del debat, la crítica constructiva i la participació. Al mateix temps proporciona assessorament i formació a professorat en estratègies i recursos per a l’acció tutorial a l’hora d’abordar aquest contingut.

Es presenta en diferents formats:

• Taller presencial dins l’aula. 6 sessions on es treballen temes relacionats amb la convivència a l’aula, de forma conjunta i analitzada amb tutor i/o equip docent.
  • Taller online de 6 sessions a treballar amb cada grup/classe de manera grupal i simultània, i conduïda per el tutor/ora i analitzada conjuntament amb l’equip docent.
  • Taller online de 6 sessions pensat per treballar de manera individualitzada amb cada alumne, de manera que és l’alumne/a qui treballa les dinàmiques de manera privada, compartint-les un cop fetes amb el tutor o tutora que supervisa les sessions i fa els retorns pertinents, amb el grup/classe de fons i com a marc de la tasca relacional i d’aprenentatge com objectiu final.
  • També hi ha la possibilitat de treballar aquests temes directament amb professorat, a través de sessions de formació amb Claustres, Equips docents, etc.

Més informació: Tallers-Diversitat-i-Convivència_2020-21 [PDF]