S'inicien els actes de “Girona Intercultural 2010” amb l'experiència del viatge impressionant i cruel de Kalilu Jammeh fins a Catalunya

La Fundació SER.GI inicia la programació d’enguany de “Girona Intercultural”, conformada per més d’una vintena d’actes relacionats amb la interculturalitat i els col·lectius en situació de vulnerabilitat social.

La Fundació SER.GI inicia aquest proper dimarts a la Llibreria 22 (vuit del vespre) el programa d’activitats “Girona Intercultural” amb la presentació del llibre de Kalilu Jammeh, “El viaje de Kalilu”. En el seu llibre l’autor explica en primera persona l’impressionant i cruel viatge que va emprendre des de Gàmbia fins a Catalunya. Un viatge de 17.345 km. en divuit mesos fugint de la pobresa, les guerres i havent de creuar el desert i el mar. Amb el seu testimoni Kalilu Jammeh treu a la llum les dificultats amb què es troben moltes persones per intentar arribar a casa nostra, una realitat desconeguda o ignorada des de fa més de vint anys.

Una vintena d’actes durant tres mesos
Aquest és el primer d’una vintena d’actes que tenen com a objectiu la sensibilització en la interculturalitat i les diferents problemàtiques socials que afecten a alguns col·lectius amb dificultats socials.

Seguint amb la tendència de l’any passat les activitats s’allarguen durant tres mesos, de maig a juliol. Enguany la programació presenta una àmplia varietat de formats, com ara presentacions de llibres, actuacions teatrals, taules rodones i converses, exposicions i cinefòrums.

Entre els actes de “Girona Intercultural” destaca la taula rodona sobre la prostitució que comptarà amb l’antropòloga Dolores Juliano i la treballadora sexual i llicenciada en ciències polítiques i de l’administració Montse Neira. La visió de la immigració per part dels espanyols que es van exiliar als anys seixanta es tractarà amb la projecció del documental “El tren de la memoria”, on a més es comptarà amb Juan Chacón, un dels protagonistes del film.

La conversa amb l’antropòleg urbà Manuel Delgado segur que sacsejarà els conceptes d’espai públic i col·lectiu que hi seran tractats. L’espectacle de carrer “Kamchàtka” sorprendrà pel seu format innovador al mateix temps que proposa una reflexió sobre les nostres actituds vers l’altre, el diferent i l’estranger. La projecció de “La piel quemada”, que va ser estrenada l’any 1967 per Josep Maria Forn, oferirà una visió de la immigració que va venir a treballar a Catalunya, i a més en el posterior debat es comptarà amb la participació de persones que ho van viure en primera persona.

El darrer acte de la programació serà la conferència inaugural de l’Escola d’Estiu sobre Interculturalitat, que arriba a la seva vintena edició, i que pronunciarà el filòsof gironí Josep Maria Terricabras.

Lliurament dels diplomes de les Beques escolars i universitàries a Salt

La Fundació Catalunya La Pedrera i la Fundació SER.GI fan el lliurament dels diplomes de les Beques escolars i universitàries a Salt. Un total de 43 alumnes de Salt han estat becats durant el darrer curs escolar. El projecte Beques escolars, iniciat l’any 2002, té com a objectiu oferir beques a estudiants en risc o situació d’exclusió social a través d’entitats socials de referència, per tal de prevenir el fracàs escolar. Des del 2016 es dona continuïtat a aquests alumnes en els seus estudis universitaris des del programa Beques universitàries. El projecte està liderat per la Fundació Catalunya La Pedrera, i a Salt el gestiona la Fundació SER.GI

Mecenatge

Primera Caminada Canina solidària