‘No ens ho podem permetre’, article de Joan Segarra a El Punt Avui

Article de Joan Segarra, president de La Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya, publicat a El Punt Avui

Durant les darreres setmanes, amb la intensificació del conflicte polític entre Catalunya i Espanya, hem assistit a diferents posicionaments de les empreses del nostre país. Unes canvien de seu social, altres es queden i un tercer grup estudia marxar a altres racons de món. Per la nostra banda, les empreses i entitats del Tercer Sector hem anat explicant que les nostres organitzacions ni poden ni volen deslocalitzar-se, i que no té cap sentit canviar de seu social quan la nostra raó de ser passa per atendre des de la proximitat i l’arrelament al territori a les persones més vulnerables de la nostra societat.

Avancin com avancin els esdeveniments, i sigui quin sigui el resultat del procés que estem vivint, el Tercer Sector Social continuarà treballant al servei de les persones del nostre país. Què ningú en dubti. Però per fer-ho necessitem garantir la viabilitat i la sostenibilitat empresarial de les nostres entitats, així com les condicions laborals dels nostres professionals. Per això s’han encès totes les alarmes en confirmar que la intervenció dels comptes de la Generalitat de Catalunya per part de l’Estat pot suposar, a criteri del Ministeri d’Hisenda, la paralització de les resolucions definitives de subvencions destinades a activitats i projectes socials.

A hores d’ara, aquest bloqueig afecta 307 entitats que havien de rebre un total de 4,5 milions d’euros anuals de la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària, i 224 associacions que havien de percebre 5,51 milions d’euros de la Direcció General de Joventut. No només es veurien compromesos els programes d’enguany, sinó també els previstos per al 2018, molts dels quals no podrien executar-se. S’estima que la mesura podria afectar uns 1.300 professionals i 900.000 persones ateses pels serveis.

Més enllà d’altres consideracions polítiques, i sigui com sigui que es resolgui la situació, des de La Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya creiem que és inacceptable que les conseqüències del context i del conflicte recaiguin en els col·lectius més vulnerables i posin en risc la viabilitat i la sostenibilitat econòmica de les organitzacions no lucratives que treballen en l’àmbit comunitari i d’atenció a les persones. La nostra societat no es pot permetre que es posi en risc el suport als més castigats socialment i econòmicament. Ens hi juguem la cohesió social del país.

Cal garantir la cobertura dels drets socials, la continuïtat de les activitats que desenvolupen les organitzacions no lucratives i el conjunt del teixit associatiu del país. Des de la dimensió socioempresarial del Tercer Sector, alertem de l’impacte que aquest bloqueig tindrà en la sostenibilitat econòmica de les organitzacions i en els professionals contractats.

També des d’aquesta dimensió, La Confederació fa anys que alerta que el sistema de finançament és clau per avançar cap a la qualitat de l’ocupació del Tercer Sector Social i la sostenibilitat del sector. No pot ser que serveis fonamentals per construir una societat més inclusiva i cohesionada s’estiguin finançant mitjançant fórmules tan discrecionals com les subvencions.

Tal com vam fer per carta adreçada al ministre Montoro i al Delegat del Govern a Catalunya, signada conjuntament amb la Taula del Tercer Sector, des de les organitzacions representatives del Tercer Sector Social de Catalunya reclamem que activin els mecanismes necessaris per revertir aquesta situació i garantir la cobertura dels drets socials de la ciutadania.

Finalment, i en coherència amb els manifestos que hem fet en les darreres setmanes en el marc de la Taula per la Democràcia, de la qual formem part, refermem el nostre compromís amb la defensa dels drets i les llibertats, com a valors indissociables del Tercer Sector Social que representem.

La metodologia Freinet, ahir i avui. Acte de fi de curs del MRPdeGirona

Aquest proper dimarts 28 de maig a les 18.00 h de la tarda es celebrarà l’acte de fi de curs del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona que girarà a l’entorn de FREINET: AHIR i AVUI.

L’acte, conduit per en MON MARQUÈS, professor emèrit de Pedagogia de la Universitat de Girona, estarà dividit en dues parts: Una amb la presentació del llibre “Els vaig prometre el mar”, de Sebastián Gertrúdix, professor i membre de MRP i Sergi Bernal, geogràfic i documentalista; i l’altra, amb la participació de les escoles Nabí de Barcelona i l’escola 9d4t de Quart que en l’actualitat fan servir la metodologia Freinet.

II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives

La Federació d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS) conjuntament amb la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UDG) organitzen la II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives el proper dia 24 de maig. Quan: 24 de maig de 2019, de 9 a 13h On: Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat […]

25 anys de solidaritat: Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries

Posem en valor la feina feta en 25 anys! Un any més participem a l’Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries celebrada aquest dissabte 4 de maig al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. Ha estat una jornada de retrobaments, que ha servit també per a fer balanç i celebrar els nostres 25 […]