dissabte 22
abril 2017
De 17 a 21 h.
Plaça Catalunya de Girona

La Fundació SER.GI serà present a la XVII Fira d’Entitats de Voluntariat de Girona

La Fundació SER.GI serà present a la XVII Fira d’Entitats de Voluntariat que tindrà lloc el proper dissabte 22 d’abril, de 17 a 21 h.

Enguany la Fira s’integrarà dins el Festival Strenes i té com a objectiu donar a conèixer a la població gironina l’activitat que desenvolupen les entitats de voluntariat de la comarca. Més de 40 entitats es reuniran a la Plaça Catalunya de Girona per apropar i sensibilitzar a la ciutadania sobre la seva tasca i a la vegada, sobre el paper que té el voluntariat dins les entitats. A més, tindran l’oportunitat d’animar a la gent a col·laborar en el seu dia a dia.

A les 16.30 h hi haurà la cercavila amb els “Gegants de Riudarenes” que sortiran des de la Plaça Catalunya, fins al Punt Trobada de la Rambla i tornar a la mateixa plaça. Dins el mateix espai hi haurà food trucks i espais de consumició.

A les 18 h, els responsables del Festival Strenes i representants de les institucions, acompanyats pels membres de la Federació Catalana de Voluntariat Social, inauguraran la fira amb els parlaments de benvinguda. Seguidament, passejaran per la fira per a conèixer el projecte de les entitats. Les entitats seran les encarregades de realitzar diferents tallers de sensibilització i d’oci per tal d’amenitzar la jornada.

Per altra banda, tindran lloc els diferents concerts programats pel Festival amb Marion Harper (19.00 h), Dr. Calypso (22.00 h) i Buhos (00.00 h).

Got solidari

Com a novetat d’enguany, es posarà a la venda a les barres del festival el “Got del Voluntariat” a un preu d’1 €. Un percentatge de la recaptació que s’aconsegueixi amb la venda del got es destinarà al “Premi Strenes”, una nova modalitat de premi que s’atorgarà a una entitat social que presenti el seu projecte dins la convocatòria dels Premis Nit del Voluntariat 2017, el proper 24 de Novembre.

El projecte de la Fira s’ha pogut tirar endavant un any més, gràcies a les col·laboracions de: Ajuntament de Girona, Diputació de Girona, Generalitat de Catalunya-Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales, Festival Strenes i de totes les entitats i persones voluntàries participants.

Nous cursos de formació en línia, reconeguts pel Departament d’Ensenyament

Presentem una nova i doble proposta formativa adreçada a docents de primària, secundària i cicles formatius i altres professionals del món social. Es tracta de dos cursos de 40 hores cadascun en modalitat online, reconeguts pel Departament d’Ensenyament, com activitats de formació permanent adreçades al professorat d’ensenyament: L’EDUCACIÓ EMOCIONAL: DEL DOCENT A L’AULA GESTIÓ DE […]

Agenda Fundació

VI Jornades Repensem l’escola. Avancem col·lectivament?
Quins reptes tenim per caminar cap a una educació alliberadora i equitativa?

Després cinc edicions repensant l’escola amb membres de tota la comunitat educativa, arriben de nou les jornada Repensem l’Escola, un espai de reflexió, formació i intercanvi amb la intenció de seguir avançant. Des de l’Escola Bressol fins a Batxillerat, i passant també pels espais d’educació no formal l’educació al país s’està movent, revolucionant. Ens cal compartir […]

Biblioteca pública i compromís social

Jornada organitzada conjuntament amb el Col·legi de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya. Participen: Marga Losantos. Presidenta Col·legi de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya Adela d’Alòs-Moner. Presidenta Fundación Biblioteca Social Lluís Puigdemont. Director Fundació SER.GI Núria Ruiz. Bibliotecària Biblioteca Bon Pastor. Guanyadora 1r. Premio “Biblioteca pública y Compromiso Social” Gemma Ciuró. Directora Biblioteca Comarcal de Blanes