Clausura amb èxit del primer cicle “Siner[GI]es. Identitat, Diversitat i Inclusió”

Ahir va finalitzar el cicle “Siner[GI]es. Identitat, Diversitat i Inclusió”, que es va iniciar 13 d’octubre amb la intervenció de Dolors Bassa, consellera de Treball, Serveis Socials i Famílies, i Bru Pellissa, president de la Fundació SER.GI, i que ha constat de quatre diàlegs i dues activitats de sensibilització.

Els diferents actes del cicle, que s’han desenvolupat cada dijous entre el 13 d’octubre i el 17 de novembre, ha fidelitzat un públic que ha valorat molt positivament tant els diàlegs com les activitats de teatre fòrum i cinefòrum.

En els diàlegs s’han pogut sentir la veu de persones arribades d’altres parts del món i que formen part del nostre entramat social i cultural. S’ha pogut reflexionar sobre temes com la identitat, des de la vessant de la psicologia i de la filosofia; sobre la realitat dels refugiats, tant en el conflicte bosnià que ens queda més llunyà en el temps com des del conflicte sirià; sobre el paper de dona que ha arribat de diferents llocs del món; i sobre les realitats del mercat laboral actual. Però també s’han creat altres espais de reflexió sobre la convivència com el teatre fòrum “Mustafà és al replà” amb la companyia Forn de teatre Pa’tothom, que va sorprendre molt positivament al públic amb molta implicació i participació per part seva.

Aquests quatre diàlegs es podran trobar, per tornar-los a veure i treballar el seus continguts, al canal de Youtube de la Fundació SER.GI (goo.gl/xfoMLI).

L’acte de clausura del cicle Siner[GI]es es va encetar amb la intervenció de Lluís Puigdemont, director de la Fundació SER.GI, i Joaquim Rodríguez, regidor delegat d’ocupació de l’Ajuntament de Girona, i va comptar amb Carles Solà, director del programa de TV3 “Tot un món”, que va dinamitzar el cinefòrum de la pel·lícula “Samba”.

El cicle ha estat organitzat per la Fundació SER.GI, i ha comptat amb el suport de la Secretària d’Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya.

La metodologia Freinet, ahir i avui. Acte de fi de curs del MRPdeGirona

Aquest proper dimarts 28 de maig a les 18.00 h de la tarda es celebrarà l’acte de fi de curs del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona que girarà a l’entorn de FREINET: AHIR i AVUI.

L’acte, conduit per en MON MARQUÈS, professor emèrit de Pedagogia de la Universitat de Girona, estarà dividit en dues parts: Una amb la presentació del llibre “Els vaig prometre el mar”, de Sebastián Gertrúdix, professor i membre de MRP i Sergi Bernal, geogràfic i documentalista; i l’altra, amb la participació de les escoles Nabí de Barcelona i l’escola 9d4t de Quart que en l’actualitat fan servir la metodologia Freinet.

II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives

La Federació d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS) conjuntament amb la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UDG) organitzen la II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives el proper dia 24 de maig. Quan: 24 de maig de 2019, de 9 a 13h On: Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat […]

25 anys de solidaritat: Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries

Posem en valor la feina feta en 25 anys! Un any més participem a l’Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries celebrada aquest dissabte 4 de maig al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. Ha estat una jornada de retrobaments, que ha servit també per a fer balanç i celebrar els nostres 25 […]