Actualitat / Notícies

Taula rodona sobre les violències de gènere a la Udg

Unes 50 persones han participat aquest dijous 19 de desembre a la taula rodona “Prou violències de gènere” que s’ha realitzat a l’auditori de la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona.

L’acte ha estat presentat per Lluís Puigdemont de la Fundació SER.Gi i ha estat moderat per Clara Camps, professora associada de la UdG. A la taula han intervingut Jordi Bonaterra de l’Associació Homes Igualitaris, Adama Boiro de l’Associació Jokkere Endam i Fundació SER.GI,  Alba Fernández Pous, coordinadora de projectes de Fundació IRES i una persona Testimoni de la violència de gènere.

Destaquem algunes aportacions:

Alba Fernàndez:

“El masclisme és estructural. La violència és com un iceberg. Comença molt soterrada. És una qüestió d’urgència global, ja que no hi ha cap esfera que no hi hagi masclisme.””

La violència ja existia, però alerta, davant l’augment de denúncies, que això no s’estigui normalitzant.”

Jordi Bonaterra:

“Des de l’associació estem intentant redefinir el rol de l’home.”

“Primer cal ser conscient de l’existència de la violència.”

“Estem davant una societat malalta, com cal fer la transformació a un model nou de masculinitat? L’home té una certa resistència al canvi.”

“Hi ha estructures que han de canviar. Estem lluitant contra un gegant que és molt gran, els mass-media.”

Adama Boiro:

“L’ablació no és considerada violència de gènere, en segons quins àmbits. Qui ho justifica no té en compte totes les conseqüències que hi ha després. I ja no parlem d’empetitir peus, pits o altres càstigs al cos.”

Clara Camps:

“Els mitjans de comunicació són masclistes. Segons com s’explica una situació, no sempre s’adiu a la realitat. I cal combatre-ho i denunciar-ho. “

“La tasca és de les dones. Però amb l’ajuda dels homes.”

Fàtima:
“Ser víctima de violència de gènere vol dir haver de començar des de zero: nova casa, nova feina, nou entorn, replantejar la relació amb els fills… I tot des de la més absoluta precarietat!”.