Projecte

Habitatge per a dones supervivents

Període: Des del 2016

Col·lectiu: Dones que han patit violència masclista, i els seus infants

El projecte Habitatge per a dones supervivents és un dispositiu d’habitatges d’inclusió específic per a dones soles o famílies monomarentals que es troben amb dificultats per poder inserir-se normalment després de la seva estada en els recursos especialitzats per a dones que han patit violència masclista.

Com es treballa?

Un cop assignat un habitatge, es preveu una intervenció socioeducativa per tal de reforçar les xarxes de suport relacional d’aquestes dones, a partir de la vinculació social al territori i la generació de xarxes de suport mutu que puguin sorgir entre les mateixes dones.

Objectiu

L’objectiu del projecte és promoure accions en l’àmbit de l’habitatge social per tal que les dones i els seus fills/es puguin refer la seva vida de manera autònoma i independent, en condicions de normalitat a través del suport en la reconstrucció social i personal.

El projecte avui

El projecte es va iniciar el 2016, i avui la Fundació SERGI ha incorporat 17 pisos actius, 9 a Figueres, 3 a Girona i 5 a Salt, i la nostra intenció es ampliar el projecte perquè de fet no donem l’abast. Avui el projecte acompanya a 17 dones valentes i els seus fills i filles. (dades 2024)

Document PDF: Projecte-Habitatge-dones-supervivents

Tens un pis buit? Obre la porta al lloguer social