taller de dones a l'alt emporda

Continuem fent feina d’apoderament de dones

20 de desembre de 2021

A l’Alt Empordà hem tancat el taller de dones 2021 amb una doble formació, per una banda, el passat 2 de desembre a Figueres, vam parlar de salut sexual i reproductiva amb la llevadora de l’Hospital de Figueres. Hi van participar una vintena de dones i va resultar molt positiva. Es van compartir dubtes i realitzar nombroses preguntes que es van resoldre amb les valuoses informacions donades per la professional.

A la segona part de la jornada, vam gaudir de la presència de tècniques de “Metges del món – Catalunya” per tal de reflexionar sobre com es construeixen les societats masclistes. Vam trobar entre totes eines per començar a desmuntar patrons masclistes “normalitzats”.

Per una altra banda, i en la mateixa línia d’apoderament de col·lectius de dones professionals, i tal i com vam fer el juliol passat a Platja d’Aro, el passat dissabte 4 de desembre a Lloret vam gaudir d’una formació de 1ers auxilis amb al grup de suport de dones que fan treball de cura i reproductiu. La xerrada va ser impartida per Imagina’t Cooperativa, especialitzats en la formació i l’orientació amb la vocació d’acompanyar a les persones en el seu desenvolupament personal i professional.

La formació va ser una demanda de les mateixes dones les quals estan compromeses amb la seva capacitació per tal de professionalitzar la feina de cura.