PRIMERA EDICIÓ DEL SEGON MÒDUL del curs “L'acollida sociolingüística de persones nouvingudes”

Ja fa temps que Catalunya ha esdevingut una terra on s’han establert persones d’orígens diversos. Algunes d’elles, entre altres necessitats, presenten analfabetisme o falta de competències comunicatives orals en llengua catalana. Aquests últims anys de crisi han posat de manifest, encara més, les mancances formatives que pateixen algunes de les persones immigrades i les dificultats que els suposa a l’hora de trobar feina.

Des de fa bastant temps, diferents iniciatives públiques i d’àmbit social, han anat donant resposta a aquesta realitat. Donar accés a la formació més bàsica i ajudar a disminuir l’escletxa educativa que presenten les persones que han tingut menys possibilitats.

Atès que no existia una oferta formativa a les comarques gironines en aquest camp, al llarg d’aquest 2015, s’han dut a terme dues edicions del Mòdul 1 del curs “L’acollida sociolingüística de persones nouvingudes” amb la voluntat d’oferir una formació a les persones que treballen o col·laboren en entitats i institucions dedicades a l’acollida i a l’aprenentatge de segones llengües amb persones immigrades.

Ara us presentem la PRIMERA EDICIÓ DEL SEGON MÒDUL d’aquesta oferta formativa, després de l’èxit de la primera i segona edició del Mòdul 1, adreçat a persones, tant professionals com voluntàries, que treballen en l’acollida sociolingüística de les persones joves i adultes migrades, perquè tinguin una formació que els permeti ser més eficaces en la seva actuació.

Aquesta nova proposta formativa vol ser un punt de trobada entre la realitat a les aules de persones immigrades i la reflexió sobre l’ensenyament / aprenentatge, que ha esdevingut un espai d’intercanvi d’experiències. Es centra en les metodologies més adients per fer de l’aprenentatge de la llengua una eina pel coneixement de la nostra realitat, tenint en compte les profundes diferències de les persones que atenem des dels nostres serveis o institucions.

Aquesta iniciativa és fruit de la col·laboració entre tres entitats gironines que es dediquen a l’elaboració de materials, a la formació de professionals i a l’atenció de persones estrangeres: Càritas Diocesana de Girona, ACEFIR (Associació Catalana per a l’Educació, la Formació i la Recerca) i Fundació SER.GI.
El curs té el reconeixement de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Girona i del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Curs amb un reconeixement acadèmic per part de la UdG d’1 crèdit.

Més informació a la web acollidasociolinguisticacas.blogspot.com.es

Lliurament dels diplomes de les Beques escolars i universitàries a Salt

La Fundació Catalunya La Pedrera i la Fundació SER.GI fan el lliurament dels diplomes de les Beques escolars i universitàries a Salt. Un total de 43 alumnes de Salt han estat becats durant el darrer curs escolar. El projecte Beques escolars, iniciat l’any 2002, té com a objectiu oferir beques a estudiants en risc o situació d’exclusió social a través d’entitats socials de referència, per tal de prevenir el fracàs escolar. Des del 2016 es dona continuïtat a aquests alumnes en els seus estudis universitaris des del programa Beques universitàries. El projecte està liderat per la Fundació Catalunya La Pedrera, i a Salt el gestiona la Fundació SER.GI

Mecenatge