Nou programa d’intervenció en matèria d’habitatge social a Vidreres

La Fundació SER.GI iniciem, de la mà de l’Ajuntament de Vidreres, actuacions per a facilitar l’accés a l’habitatge i acompanyament social a les famílies en risc d’exclusió social del poble.

A partir d’aquest dimarts 13 de març i fins a finals de 2019, iniciem un nou programa d’intervenció en matèria d’habitatge social. Establirem tres grans línies d’actuació:

A) Acompanyament social de les famílies en situació d’exclusió residencial
Atenció a les famílies derivades pels serveis socials per tal d’evitar desnonaments o per facilitar alternatives. Informació i tramitació de les ajudes al pagament de lloguers existents.

B) Mobilització del parc d’habitatges buits i confecció d’una borsa de lloguer social
Detecció de l’estoc d’habitatges desocupats del municipi. Sensibilització a propietaris, immobiliàries, entitats i ciutadania. Redacció d’un estratègia de captació de pisos i confecció de reglament d’adjudicació i seguiment.

C) Coordinació de les polítiques d’habitatge
Coordinació de tots els agents que participen en la detecció, atenció i actuació. Dinamització de la taula d’habitatge municipal, coordinació entre professionals dels serveis socials i interlució amb altres organismes, administracions, institucions i entitats.