La Milla del Carrer Nou destinarà part de la inscripció a la Fundació SER.GI

horitzontalL’Agrupació de Comerciants Girona Centre Eix Comercial ha presentat la 37ena edició de la Cursa Popular del Carrer Nou, que aquest any se celebrarà el diumenge 18 d’octubre amb dues proves solidàries a favor de la Fundació SER.GI i de Càritas Diocesana.

Com a gran novetat, la cursa popular gironina per excel·lència recupera la Milla (1.609 metres) que s’obre a totes les edats amb quatre sortides, segons categoria. La inscripció a la Milla, prova que es donarà d’alta al calendari de la Federació Catalana d’Atletisme, té un cost de 8 euros, dels quals una part es destinarà a la Fundació SER.GI. Es preveu que la Milla compti amb atletes de renom internacional.

Així mateix, l’edició d’enguany manté la caminada solidària que es va estrenar l’any passat a favor de Càritas Diocesana de Girona amb un recorregut d’1,6 km. i que aquest any s’amplia a gairebé 5 km, amb un circuit més atractiu que recorrerà el camí de fora de la muralla de la ciutat.

Tant l’associació de comerciants, promotora de la cursa, com els organitzadors tècnics, i les entitats col·laboradores, entre les quals figuren el GEiEG i el Club Atlètic Palamós, confien assolir novament l’èxit de participació i una bona recaptació amb fi solidari per als projectes sense ànim de lucre de la Fundació SER.GI i Càritas Diocesana de Girona.

La Fundació SER.GI destinarà els diners al projecte de Masoveria Urbana, que consisteix en l’abaratiment del cost del lloguer per part dels seus propietaris a canvi de millores en l’habitatge que porten a terme els llogaters, amb la supervisió de la Fundació. Per la seva banda Càritas Diocesana de Girona ha explicat els diners recollits es destinaran als diferents programes que l’entitat té en funcionament per pal·liar la pobresa infantil, tant en l’àmbit d’acollida com en el camp educatiu.

La 37ena edició de la Cursa Popular del Carrer Nou manté els recorreguts de les curses estrella amb dret a classificació dels 10 i 5 km, que inclouen també la variant de la cursa d’empresa. En el cas de les curses infantils, proves de caràcter no competitiu, es preveu l’ampliació a dues sortides diferenciades per gènere en funció del nombre d’inscrits. També es conserven les categories de participació per grups o escoles.

Les inscripcions, en qualsevol de les modalitats de participació, ja són obertes en format online (www.gironacentre.org i www.cursacarrernou.cat). Les inscripcions presencials a les curses de 10 i 5 km i la Milla es podran fer a l’estand de l’organització, que estarà ubicat al carrer Nou des del dilluns 12 d’octubre fins el dijous 15, de 17.00 a 20.00 hores, i divendres 16 i dissabte 17 d’octubre de 10.00 a 14:00 hores i de 17.00 a 20.00 hores.

Nous cursos de formació en línia, reconeguts pel Departament d’Ensenyament

Presentem una nova i doble proposta formativa adreçada a docents de primària, secundària i cicles formatius i altres professionals del món social. Es tracta de dos cursos de 40 hores cadascun en modalitat online, reconeguts pel Departament d’Ensenyament, com activitats de formació permanent adreçades al professorat d’ensenyament: L’EDUCACIÓ EMOCIONAL: DEL DOCENT A L’AULA GESTIÓ DE […]

Agenda Fundació

VI Jornades Repensem l’escola. Avancem col·lectivament?
Quins reptes tenim per caminar cap a una educació alliberadora i equitativa?

Després cinc edicions repensant l’escola amb membres de tota la comunitat educativa, arriben de nou les jornada Repensem l’Escola, un espai de reflexió, formació i intercanvi amb la intenció de seguir avançant. Des de l’Escola Bressol fins a Batxillerat, i passant també pels espais d’educació no formal l’educació al país s’està movent, revolucionant. Ens cal compartir […]

Biblioteca pública i compromís social

Jornada organitzada conjuntament amb el Col·legi de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya. Participen: Marga Losantos. Presidenta Col·legi de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya Adela d’Alòs-Moner. Presidenta Fundación Biblioteca Social Lluís Puigdemont. Director Fundació SER.GI Núria Ruiz. Bibliotecària Biblioteca Bon Pastor. Guanyadora 1r. Premio “Biblioteca pública y Compromiso Social” Gemma Ciuró. Directora Biblioteca Comarcal de Blanes