La Milla del Carrer Nou destinarà part de la inscripció a la Fundació SER.GI

horitzontalL’Agrupació de Comerciants Girona Centre Eix Comercial ha presentat la 37ena edició de la Cursa Popular del Carrer Nou, que aquest any se celebrarà el diumenge 18 d’octubre amb dues proves solidàries a favor de la Fundació SER.GI i de Càritas Diocesana.

Com a gran novetat, la cursa popular gironina per excel·lència recupera la Milla (1.609 metres) que s’obre a totes les edats amb quatre sortides, segons categoria. La inscripció a la Milla, prova que es donarà d’alta al calendari de la Federació Catalana d’Atletisme, té un cost de 8 euros, dels quals una part es destinarà a la Fundació SER.GI. Es preveu que la Milla compti amb atletes de renom internacional.

Així mateix, l’edició d’enguany manté la caminada solidària que es va estrenar l’any passat a favor de Càritas Diocesana de Girona amb un recorregut d’1,6 km. i que aquest any s’amplia a gairebé 5 km, amb un circuit més atractiu que recorrerà el camí de fora de la muralla de la ciutat.

Tant l’associació de comerciants, promotora de la cursa, com els organitzadors tècnics, i les entitats col·laboradores, entre les quals figuren el GEiEG i el Club Atlètic Palamós, confien assolir novament l’èxit de participació i una bona recaptació amb fi solidari per als projectes sense ànim de lucre de la Fundació SER.GI i Càritas Diocesana de Girona.

La Fundació SER.GI destinarà els diners al projecte de Masoveria Urbana, que consisteix en l’abaratiment del cost del lloguer per part dels seus propietaris a canvi de millores en l’habitatge que porten a terme els llogaters, amb la supervisió de la Fundació. Per la seva banda Càritas Diocesana de Girona ha explicat els diners recollits es destinaran als diferents programes que l’entitat té en funcionament per pal·liar la pobresa infantil, tant en l’àmbit d’acollida com en el camp educatiu.

La 37ena edició de la Cursa Popular del Carrer Nou manté els recorreguts de les curses estrella amb dret a classificació dels 10 i 5 km, que inclouen també la variant de la cursa d’empresa. En el cas de les curses infantils, proves de caràcter no competitiu, es preveu l’ampliació a dues sortides diferenciades per gènere en funció del nombre d’inscrits. També es conserven les categories de participació per grups o escoles.

Les inscripcions, en qualsevol de les modalitats de participació, ja són obertes en format online (www.gironacentre.org i www.cursacarrernou.cat). Les inscripcions presencials a les curses de 10 i 5 km i la Milla es podran fer a l’estand de l’organització, que estarà ubicat al carrer Nou des del dilluns 12 d’octubre fins el dijous 15, de 17.00 a 20.00 hores, i divendres 16 i dissabte 17 d’octubre de 10.00 a 14:00 hores i de 17.00 a 20.00 hores.

Lliurament dels diplomes de les Beques escolars i universitàries a Salt

La Fundació Catalunya La Pedrera i la Fundació SER.GI fan el lliurament dels diplomes de les Beques escolars i universitàries a Salt. Un total de 43 alumnes de Salt han estat becats durant el darrer curs escolar. El projecte Beques escolars, iniciat l’any 2002, té com a objectiu oferir beques a estudiants en risc o situació d’exclusió social a través d’entitats socials de referència, per tal de prevenir el fracàs escolar. Des del 2016 es dona continuïtat a aquests alumnes en els seus estudis universitaris des del programa Beques universitàries. El projecte està liderat per la Fundació Catalunya La Pedrera, i a Salt el gestiona la Fundació SER.GI

Mecenatge

Primera Caminada Canina solidària