La masoveria urbana, una aposta per facilitar l'accés a l'habitatge

Des de la Fundació SER.GI oferim un nou servei per garantir el manteniment de l’habitatge en el marc del projecte “Habitem Tots!” finançat per la Fundació La Marató de TV3

El projecte “Habitem Tots! Accions per al manteniment de l’habitatge” que impulsem des de la Fundació SER.GI pretén oferir alternatives viables que permetin evitar els desnonaments i les situacions de risc provocades pels problemes de sobreendeutament de les famílies. El projecte ha començat a implementar-se a les poblacions de Girona, Figueres i Lloret de Mar, i s’adreça a persones i famílies que es troben en risc de perdre el seu habitatge, ja estiguin en règim de lloguer o de propietat amb una hipoteca.

La masoveria urbana, una fórmula per proporcionar un habitatge alternatiu
En aquells casos en què no es pugui evitar el llançament de la família, es preveu poder oferir un habitatge a preu assequible mitjançant la fórmula de la masoveria urbana. Aquesta forma s’inspira en la tradicional masoveria que encara s’utilitza en zones rurals, i persegueix la cessió d’ús d’habitatges buits amb l’incentiu per al propietari de portar-hi a terme millores en l’habitatge i de tenir cura del seu manteniment.

Des de la Fundació SER.GI hem iniciat una campanya de captació d’habitatges per incloure’ls en aquesta línia de masoveria urbana, i així poder oferir-los a famílies que es puguin fer càrrec d’aquestes millores i de la conservació de l’habitatge, a canvi d’una reducció del preu del lloguer.

Els propietaris interessats poden posar-se en contacte amb el Servei d’Habitatge de la Fundació SER.GI.

Altres accions del projecte Habitem Tots!
A part de la línia de masoveria urbana, el projecte preveu l’atenció directa mitjançant la creació d’un punt per atendre les persones i famílies en risc de perdre el seu habitatge. Una vegada fet l’estudi del cas s’optarà per la solució més adient, ja sigui una negociació per aconseguir la dació en pagament amb l’entitat financera, una orientació sobre com negociar una rebaixa del lloguer amb el propietari del seu pis, un assessorament sobre l’economia domèstica, etc. Aquest treball es farà en col·laboració amb els serveis socials i les altres entitats presents al territori, i sempre amb l’objectiu d’enfortir les capacitats pròpies d’autogestió de les persones ateses.

La metodologia Freinet, ahir i avui. Acte de fi de curs del MRPdeGirona

Aquest proper dimarts 28 de maig a les 18.00 h de la tarda es celebrarà l’acte de fi de curs del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona que girarà a l’entorn de FREINET: AHIR i AVUI.

L’acte, conduit per en MON MARQUÈS, professor emèrit de Pedagogia de la Universitat de Girona, estarà dividit en dues parts: Una amb la presentació del llibre “Els vaig prometre el mar”, de Sebastián Gertrúdix, professor i membre de MRP i Sergi Bernal, geogràfic i documentalista; i l’altra, amb la participació de les escoles Nabí de Barcelona i l’escola 9d4t de Quart que en l’actualitat fan servir la metodologia Freinet.

II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives

La Federació d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS) conjuntament amb la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UDG) organitzen la II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives el proper dia 24 de maig. Quan: 24 de maig de 2019, de 9 a 13h On: Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat […]

25 anys de solidaritat: Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries

Posem en valor la feina feta en 25 anys! Un any més participem a l’Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries celebrada aquest dissabte 4 de maig al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. Ha estat una jornada de retrobaments, que ha servit també per a fer balanç i celebrar els nostres 25 […]