La Fundació SER.GI participa en un Seminari Internacional sobre el projecte Youthme que se celebra aquesta setmana a Barcelona

Amb el projecte Youthme joves d’origen immigrant en situació vulnerable transformen la seva realitat amb documentals fets per ells mateixos

YouthMe és un projecte que s’ha realitzat en 5 països de la Unió Europa amb la participació de gairebé 200 joves i 130 professionals socials. El projecte ha estat impulsat per la Fundació Pere Tarrés, que en el cas de Salt ha comptat amb la Fundació SER.GI per posar-lo sobre el terreny.

El resultat d’aquest projecte i els documentals que s’han generat es podrà conèixer en el “Seminari Internacional Joventut, Migració i Empoderament. Transferint la metodologia YouthME” que es realitzarà a l’Auditori del MACBA de Barcelona els propers 13 i 14 de desembre.

La Fundació Pere Tarrés ha desenvolupat el projecte en 5 països europeus: Espanya, França, Itàlia, Romania i Grècia. A Espanya, s’ha centrat en Catalunya. Concretament s’ha treballat amb joves en situació de vulnerabilitat social a les poblacions de Barcelona, Salt, Mataró i Cornellà gràcies a la participació de 5 organitzacions socials que treballen amb joves en els seus territoris (Fundació SER.GI, Casal dels Infants, Salesians, Fundació El Llindar, ACISJF – IN VIA i Fundació Nazareth).

Projecte Youthme
Uns 130 joves d’origen immigrant i en situació de vulnerabilitat social en 5 països d’Europa porten més de 8 mesos utilitzant la càmera de vídeo per explicar la seva realitat per tal que serveixin com a models d’inclusió a altres joves de la seva edat. YouthMe és el projecte que té per objectiu desenvolupar fórmules d’integració social, descobrir les potencialitats dels joves d’origen immigrant mitjançant el vídeo social participatiu.

Els participants són nois i noies d’entre 14 i 23 anys de contextos migratoris: joves de famílies immigrades i joves que han emigrat sense referents adults com a menors no acompanyats. A través del vídeo han treballat les seves capacitats i habilitats, han reflectit el seu entorn, han potenciat la seva creativitat, el treball en equip, l’empatia i s’han convertit en protagonistes del seu propi canvi i del seu entorn.

Els estereotips negatius cap a la immigració que existeixen a la ciutat de Salt (Girona), els somnis personals de 12 noies immigrants, com seria el barri del Raval (Barcelona) si els joves tinguessin el poder o entrevistes sobre l’amor, l’amistat, la feina i la salut són alguns dels temes dels documentals que han realitzat els joves.

Amb el projecte YouthMe a alguns d’aquests joves se’ls ha format per tal que siguin “crossworker” o resilients, persones que superen les seves dificultats i ajuden a altres joves que es troben en la mateixa problemàtica. D’aquesta manera, els vídeos pretenen ser un model per a altres joves que pateixen les mateixes dificultats.

El projecte YouthMe proposa un model per la inclusió social i l’empoderament de col·lectius en situació de vulnerabilitat mitjançant el vídeo. Un model que aconsegueix descobrir les potencialitats que tenim les persones, creant vincles i treballant per transformar la nostra realitat.

Programa de les jornades: http://youthme.eu/programa-seminario
Vídeo “L’altra cara de Salt”: http://youthme.eu/la-otra-cara-de-salt
Web del projecte YouthMe: http://youthme.eu/

Agenda Fundació