Acte de lliurament de les Beques Escolars de la Fundació Catalunya-La Pedrera

37 alumnes de Salt han estat becats durant el darrer curs escolar

El dimecres 8 de juny, la Fundació Catalunya-La Pedrera i la Fundació SER.GI organitzen l’acte de lliurament de diplomes del programa Beques escolars a l’Auditori Complex Cultural Coma-Cros (17.00 h. – c/ Sant Antoni, 1 de Salt).

L’acte comptarà amb les intervencions de Lluís Farrés, director de l’àrea de Coneixement i Recerca de la Fundació Catalunya-La Pedrera; Ferran Burch, tinent d’alcalde i regidor d’acció social i ciutadania de l’Ajuntament de Salt, Lluís Monjas, inspector d’Ensenyament de la Generalitat; i Lluís Puigdemont, director de la Fundació SER.GI.

El programa Beques Escolars
Aquest programa va ser creat per Fundació Catalunya-La Pedrera amb l’objectiu de proporcionar unes condicions econòmiques i socials adients per al col·lectiu d’infants i joves en risc o situació d’exclusió social per ajudar-los a assolir la formació necessària per a accedir al món laboral en millors condicions i incrementar així la seva taxa d’ocupació.

Els beneficiaris de les beques són proposats per les entitats col·laboradores del Programa, que des de la seva experiència i pràctica quotidiana poden seleccionar els perfils més adients per a participar-hi. La col·laboració amb la Fundació SER.GI es va iniciar l’any 2008, i des d’aleshores s’han atorgat un total de 279 beques.

Així doncs, el programa pretén donar suport econòmic i acompanyament tutorial a un perfil d’alumne amb potencial d’èxit educatiu, però que per la precarietat econòmica i per altres possibles mancances detectades al seu nucli familiar pot veure estroncat el seu itinerari educatiu/formatiu i, per tant, esdevenir un jove en risc d’exclusió social.

Mitjançant la concessió de beques a joves en situació de vulnerabilitat, es pretén fomentar la continuïtat de l’educació dins l’ensenyament reglat (obligatori) i minimitzar els costos directes i d’oportunitat per a la família.

Els objectius d’aquest programa són facilitar escenaris que permetin viure experiències comunicatives i de cooperació positives, entre pares i professionals de l’educació, i alumnes, i fer-los partícips com a agents actius del seu desenvolupament educatiu. També, contribuir a incrementar l’èxit acadèmic dels joves i a promoure la identificació i l’acció precoç de casos de fracàs escolar.

El programa es caracteritza per la flexibilitat que permet adaptar-se al màxim al perfil i a les necessitats dels usuaris i també a la dinàmica de funcionament de les entitats col·laboradores. Un altre dels aspectes importants del programa és el seguiment tutorial implícit a la beca i que es realitza a través de les entitats amb la finalitat que s’assoleixin els objectius establerts en cada cas. Les entitats es comprometen també a desenvolupar un paper de mediació i coordinació entre totes les parts implicades en el procés socioeducatiu de l’infant.

Resultats
En acabar el curs escolar 2015-2016, hi ha concedides 37 beques per a la incorporació de joves en acadèmies i centres de formació per reforçar diverses matèries curriculars, principalment les instrumentals de llengua.

Durant aquest curs, per comissió de beques, es va acordar mantenir com a criteri de selecció de beneficiaris aquells alumnes que presentaven potencial “d’èxit escolar” i amb baixos nivells de renta familiar. En aquest sentit els alumnes i les famílies veuen en l’actuació del programa Beques escolars l’oportunitat de poder assegurar suport econòmic per els estudis dels seus fills.

Agenda Fundació

Tira pel dret Concert solidari pel 70è Aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans amb l’Orquestra Maribel i Germà Negre

El 15 de desembre, l’Orquestra Maribel i Germà Negre posen la banda sonora al 70 è aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans. Vine i Tira pel Dret! Venda d’entrades Germà Negre Des de la cultura popular els animals s’han utilitzat en molts casos per representar actituds i comportaments humans, ja sigui des de […]

Agenda Parcipació i Ciutadania