25 anys de solidaritat: Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries

Posem en valor la feina feta en 25 anys!

Un any més participem a l’Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries celebrada aquest dissabte 4 de maig al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. Ha estat una jornada de retrobaments, que ha servit també per a fer balanç i celebrar els nostres 25 anys d’història. Una jornada que ha reunit unes 80 persones que han estat o segueixen estant vinculades a l’activitat solidària a les comarques gironines.

La jornada va arrencar amb un record de la Trobada sobre Cooperació Nord-Sud en la que es va assolir l’acord de crear la Coordinadora. També es va recordar Dolors Bassa, exregidora, torroellenca, membre de la Coordinadora i amiga de moltes de les persones presents a la trobada, que va comptar amb la participació de l’exalcalde del municipi Josep Ferrer –alcalde el 1994, quan es va celebrar la Trobada-, la regidora d’Acció Social, Roser Font, i l’actual alcalde, Josep Maria Rufí.

I el balanç d’aquests 25 anys és molt positiu: s’ha fet molta i bona feina. Ara bé, la distància amb el centre de poder, a Barcelona, o la tebior dels mitjans de comunicació sovint no ajuden a donar visibilitat a tot el que es fa. Tot i així es manté l’esperit combatiu per afrontar els nous reptes que té la ciutadania i apuntats a la trobada: la incorporació de joves a la solidaritat, l’acollida de les persones refugiades, els drets dels menors no acompanyats, o la lluita contra l’analfabetisme polític per fer front a la “societat líquida” en la que estem immersos, en un context ben diferent al dels inicis de l’entitat.

Tornar a la simplicitat i a l’experiència vivencial són algunes de les vies apuntades a la trobada, per fer front a la manca de relleu generacional en la cooperació gironina. “És l’experiència viscuda el que acaba ‘enganxant’ la gent a apuntar-se a les entitats”, van coincidir les persones participants.

Una de les veus joves de la trobada també va assegurar que el jovent “té clar els seus drets però no tant els deures” i que potser cal incidir més en la responsabilitat social individual perquè les causes i els missatges ja els arriben.

En la jornada també es va reclamar tornar a la “militància dins la militància”; és a dir, no esperar que les entitats truquin a la porta, sinó ser més proactius. Un cop més, les entitats de la demarcació gironina, van lamentar el centralisme barceloní i van coincidir en què cal reivindicar el que es fa al territori i incidir en què es reconeguin tots els actors de la cooperació.

Després d’un exhaustiu repàs als 25 anys de l’entitat, es va posar en valor tot allò aconseguit fins avui i l’impacte de la petjada gironina en la cooperació catalana, tot i estar impulsada per entitats petites i de voluntariat. Davant d’algunes lamentacions sobre el fet que en algunes causes estem allà mateix on érem fa 25 anys, cal tocar de peus a terra: “probablement mai arribarem on volem ser, per això existeixen les utopies”.

Font: Coordinadora d’ONGs solidàries

La metodologia Freinet, ahir i avui. Acte de fi de curs del MRPdeGirona

Aquest proper dimarts 28 de maig a les 18.00 h de la tarda es celebrarà l’acte de fi de curs del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona que girarà a l’entorn de FREINET: AHIR i AVUI.

L’acte, conduit per en MON MARQUÈS, professor emèrit de Pedagogia de la Universitat de Girona, estarà dividit en dues parts: Una amb la presentació del llibre “Els vaig prometre el mar”, de Sebastián Gertrúdix, professor i membre de MRP i Sergi Bernal, geogràfic i documentalista; i l’altra, amb la participació de les escoles Nabí de Barcelona i l’escola 9d4t de Quart que en l’actualitat fan servir la metodologia Freinet.

II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives

La Federació d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS) conjuntament amb la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UDG) organitzen la II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives el proper dia 24 de maig. Quan: 24 de maig de 2019, de 9 a 13h On: Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat […]

25 anys de solidaritat: Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries

Posem en valor la feina feta en 25 anys! Un any més participem a l’Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries celebrada aquest dissabte 4 de maig al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. Ha estat una jornada de retrobaments, que ha servit també per a fer balanç i celebrar els nostres 25 […]