Tanquem la campanya “microBeques 16+”

La campanya finalitza amb una recaptació final de 8.559,70€ per donar oportunitats educatives a joves en situació de vulnerabilitat.

36 persones han realitzat donatius a traves de la plataforma de crowdfunding Goteo amb un total de 3.070€ recaptats i la Fundació “la Caixa”, a través de CaixaBank, hi ha fet una aportació de 6.000€ més.

La campanya MicroBeques 16+, iniciada el 15 d’abril, s’ha tancat el passat 4 de juliol de 2021 amb una recaptació de 9.070€, que descomptant les comissions i despeses arriba a la suma final de gairebé 8.560€. Aquests diners es destinaran a pagar matrícules, materials i desplaçaments per a joves de les comarques gironines d’entre 16 a 29 anys, que es troben en situació de vulnerabilitat i que volen continuar la seva formació acadèmica i/o professionalitzadora.

Es preveu que es podran concedir ajudes en format de beca per a 30 joves aproximadament. La mitjana calculada de les beques és de 250€ per a cada jove, però cada cas pot tenir una necessitat diferent. Atesa la precarietat econòmica de la gran majoria de les persones joves participants i de les seves famílies, se’ls fa sovint molt complicat continuar els estudis o accedir a les formacions que voldrien. A vegades pel cost de la matrícula i/o mensualitats, els materials (llibres de text, ordinadors, eines específiques com maletí d’eines o roba) i també per no poder-se costejar el transport.

Des de la Fundació es mostra satisfacció pels donatius rebuts de la ciutadania, en un moment on no sempre es fàcil col·laborar, i per l’aportació de la Fundació “la Caixa”, que va materialitzar recentment Ferran Llach, director de Banca institucions CaixaBank, en una signatura a la seu de la Fundació SER.GI.

Es destaca també la importància de la campanya en termes de sensibilització de la problemàtica en que es troben aquestes persones joves, just en una edat clau en el seu pas cap a l’edat adulta i que la societat no es pot permetre deixar enrere.

A la tardor es preveu poder explicar de manera més concreta i quantitativa la destinació d’aquestes ajudes a totes les persones que han participat a la campanya i a la primavera, durant un acte que la Fundació organitzarà pels voltants de l’abril 2022, es realitzarà una valoració més qualitativa. L’acte serà un esdeveniment amb voluntat de celebració anual on, a part de fer un retorn i seguiment dels joves becats, es realitzarà una activitat relacionada amb l’adolescència, les oportunitats d’educació i la inclusió. Aquest esdeveniment servirà també com a tret de sortida de la campanya microBeques 2022, coincidint amb el calendari de matrícules a les diferents formacions.

Els projectes d’acompanyament socioeducatiu

Des de l’Àrea d’educació de la Fundació SER.GI es porten a terme diferents projectes que tenen com a objectiu l’acompanyament socioeducatiu a persones joves que es troben en risc d’exclusió social degut a la seva situació personal, familiar, social i/o econòmica.

Els projectes que actualment la Fundació desenvolupa en aquesta línia són Porta d’Accés a Salt i Lloret de Mar, Projecte Quetzal a Celrà, el projecte en medi obert Tarda jove a Lloret de Mar i l’acompanyament a joves migrats sols El Pont a Girona.

Els objectius principals d’aquests projectes son:

1. Atendre joves amb un perfil educatiu de fracàs escolar, acompanyant i facilitant la realització d’uns itineraris formatius i pre-laborals d’èxit.
  2. Incrementar el nombre de joves que realitzin estudis post-obligatoris, ja que aquests tipus de formacions esdevenen un factor protector davant l’exclusió social i incrementa el nivell d’ocupabilitat, a més de proporcionar eines a les persones per tenir cura d’elles mateixes en tots els àmbits de la vida.
  3. Facilitar que els joves puguin prendre les seves pròpies decisions treballant l’autoconeixement, l’autoestima i l’apoderament.
  4. Col·laborar i/o formar part de la xarxa tècnica que elabora estratègies d’intervenció amb els joves des de diferents àmbits al territori a on s’implementen els projectes.

Aquest 2020 s’han atès 463 joves, la majoria dels quals realitzen algun tipus de formació, com es detalla en el següent quadre:

PROJECTETERRITORIANY INICIPARTICIPANTS (2020)IMPACTES
QuetzalCelrà20154880% dels i de les participants realitzen algun tipus de formació.
Joves Migrats SolsGirona20197570% dels participants realitzen algun tipus de formació.
Porta d’ACCÉSSalt Lloret de Mar2008 20206086% dels i de les participants realitzen algun tipus de formació.
Tarda Jove (medi obert)Lloret de Mar20132806% dels i de les participants realitzen un itinerari formatiu.
TOTAL4 MUNICIPISMÉS 12 ANYS463 JOVESALT PERCENTATGE D’ÈXIT

Per tal de seguir impulsant aquests projectes i la resta de programes socials que l’entitat gironina  porta a terme, es convida a particulars, actors socials, empresarials i institucionals a teixir aliances i a col·laborar econòmicament amb la Fundació SER.GI, amb la confiança de sumar més esforços per lluitar contra l’exclusió social de les persones o col·lectius desafavorits.

Pàgina de la campanya: https://ca.goteo.org/project/microbeques16