Tanquem la campanya “microBeques 16+” curs 2022-23

La campanya finalitza amb una recaptació final de 8.795€ per donar oportunitats educatives a joves en situació de vulnerabilitat.

34 persones han realitzat donatius fent servir la plataforma de crowdfunding Goteo amb un total de 2.795€ recaptats i la Fundació “la Caixa”, a través de CaixaBank, hi ha fet una aportació de 6.000€ més.

La campanya MicroBeques 16+, iniciada el 21 d’abril en un acte a la Sala La Mirona (Amb tu segueixo), s’ha tancat el passat 10 de juliol de 2022 amb una recaptació de 8.795€, que descomptant les comissions (bancàries i plataforma goteo) i despeses organitzatives, arriba a la suma final de prop de 8.250€. Aquests diners es destinaran a pagar matrícules, materials i desplaçaments per a joves de les comarques gironines d’entre 16 a 29 anys, que es troben en situació de vulnerabilitat i que volen continuar la seva formació acadèmica i/o professionalitzadora.

Es preveu que es podran concedir ajudes en format de beca per a 30 joves aproximadament. La mitjana calculada de les beques és de 250€ per a cada jove, però cada cas pot tenir una necessitat diferent. Atesa la precarietat econòmica de la gran majoria de les persones joves participants i de les seves famílies, se’ls fa sovint molt complicat continuar els estudis o accedir a les formacions que voldrien. A vegades pel cost de la matrícula i/o mensualitats, els materials (llibres de text, ordinadors, eines específiques com maletí d’eines o roba) i també per no poder-se costejar el transport.

Fundació La Caixa fa donatiu per la campanya microBeques 2022-23

Des de la Fundació es mostra satisfacció pels donatius rebuts de la ciutadania, en un moment on no sempre es fàcil col·laborar, i per l’aportació de la Fundació “la Caixa”, que va materialitzar recentment Ferran Llach, director de Banca institucions CaixaBank, en una signatura a la seu de la Fundació SER.GI.

Es destaca també la importància de la campanya en termes de sensibilització de la problemàtica en que es troben aquestes persones joves, just en una edat clau en el seu pas cap a l’edat adulta i que la societat no es pot permetre deixar enrere.

Amb tu segueixo!
Mural realitzat en directe per l’artista Odiarte Muralism durant l’acte “Amb TU, segueixo!” celebrat el 21 d’abril 2022.

Al setembre es farà entrega de les diferents recompenses als participants del goteo i del sorteig entre els donants de l’obra d’art realitzada expressament per l’artista lloretenc Odiarte Muralism, en l’acte inicial de la campanya.

A la tardor es preveu poder explicar de manera més concreta i quantitativa la destinació d’aquestes ajudes a totes les persones que han participat a la campanya.