Municipis que no abandonen

El passat 1 de desembre, des de Fundació SERGI vam participar a la jornada “Municipis que no abandonen: Què podem fer des dels municipis per lluitar contra l’abandonament escolar?” en el marc de la Plataforma Zero Abandonament de la Fundació Bofill, com a convidades a la Fila Zero en representació de les entitats del 3r sector.

La nostra intervenció va estar centrada en les aportacions que hi podem fer les entitats:

1. Experiència amb joves d’aquest perfil, amb una metodologia que funciona: acompanyament socioeducatiu integral de les joves, des del respecte, amb mirada capacitadora, respectant i facilitant reconeixement d’interessos i competències, coneixent moment vital i circumstàncies en què viu i el ha viscut la persona a la que acompanyem i respectant decisions i tempos
  2. Experiència en treball en xarxa (agents especialitzats, comunitat, serveis, dinàmiques de treball, entitats, recursos econòmics com beques, etc.) i coneixement del territori.
  3. Mirada professional diversa que enriqueix, i que incorpora la prevenció com a element indispensable per a una intervenció eficaç.

I per finalitzar vam fer una demanda explícita a l’Administració de com poden estar incorporades les entitats: La clau està en el COM treballem en xarxa. Les entitats han d’estar incorporades com un agent més, vàlid i des de la horitzontalitat, comptant-hi no només per executar, sinó també per planificar i dissenyar. I amb condicions que permetin fer la feina amb qualitat: suport econòmic estable, flexibilitat en la intervenció i recorregut (temps) per avaluar resultats i impactes.