CEVASA: “Fa més de 15 anys que col·laborem amb la Fundació SERGI i confiem plenament amb la tasca que fa”

Parlem amb Donato Muñoz Montes, Conseller Delegat i Maria Vaqué Boix, Consellera de l’empresa CEVASA.

CEVASA (Compañía Española de Viviendas en Alquiler S.A) és una empresa fundada el 1968 que inverteix els seus recursos a promoure habitatge protegit o assequible per llogar-lo a preus assequibles. Disposen d’uns 2.300 habitatges arreu de Catalunya, i el preu mig del lloguer se situa als 7€ per metre quadrat útil. El gruix dels pisos els tenen a Barcelona, concretament a l’avinguda Meridiana, amb un edifici d’uns 1.200 habitatges i un total de 175.000 metres quadrats construïts, un dels més grossos d’Europa. L’empresa, d’origen familiar, actualment té un equip de 70 persones treballadores i un patrimoni de més de 500 milions d’euros.

Des de quan la vostra empresa col·labora amb la Fundació SERGI?

Fa uns 15 anys que vam començar la relació amb Fundació SERGI. En Bru Pellisa i l’Empar Vaqué, membres del Patronat de la Fundació i accionistes de Cevasa, ho van plantejar.

Quines motivacions us porten a col·laborar?

Cada any destinem el 0,7% dels beneficis a diferents projectes socials. Sempre mirem que siguin entitats que la tasca social que facin ens sentim partícips d’alguna manera, que tinguin algun sistema de control, que siguin transparents, que facin un bon ús i una bona gestió de les ajudes. I la Fundació SERGI ha fet sempre una tasca molt bona des de fa molts anys i ens agrada poder ajudar en aquesta iniciativa.

La finalitat de qualsevol col·laboració sempre serà ajudar als demés, d’una manera d’una altra. El fons sempre és ajudar als altres.

Col·laboreu en algun projecte concret o és una col·laboració genèrica a l’entitat?

Les ajudes són a nivell d’entitat, de Fundació SERGI i després vosaltres ja destineu els diners on creieu que és més necessari. Per a nosaltres és una col·laboració genèrica, i vosaltres decidiu on l’apliqueu.

“Des de Cevasa ens identifiquem especialment amb la seva tasca d’ajuda a les famílies més desfavorides a través de l’habitatge”.

Com explicaríeu el que suposa per vosaltres col·laborar amb la Fundació SERGI?

La satisfacció de veure com amb les nostres petites ajudes contribuïm a millorar la situació de famílies desfavorides, que tenen una circumstància transitòria o més permanent, però amb una petita ajuda sumada a altres i la tasca que fa la pròpia Fundació, doncs aquests diners serveixen per reconduir i que determinades famílies puguin tirar endavant el seu projecte vital, això és el que ens motiva. Fem una aportació a la societat i sobretot a les famílies que per les circumstàncies que siguin doncs no han tingut una vida fàcil.

D’alguna manera tenim el mateix tipus d’activitat, perquè vosaltres us dediqueu al tema habitatge i nosaltres també. Des d’un punt de vista diferent, però som conscients de la importància d’aquesta tasca. Sabem que hi ha famílies que poden pagar un lloguer com els nostres, un lloguer assequible, però les que no arriben necessiten ajuda i moltes vegades un acompanyament i per tant valorem especialment i som especialment conscients de la tasca que feu.

Què li diríeu a una empresa que estigui valorant col·laborar amb la Fundació SERGI?

Doncs que està molt bé poder ajudar a gent necessitada, amb els recursos que un té pugui ajuda a uns altres per millorar la situació i l’entorn de famílies més vulnerables. I que d’alguna manera defineix el caràcter de l’empresa i la seva personalitat, i ajuda a identificar vincles amb les entitats amb qui es vincula l’empresa, des de treballadors, proveïdors, clients, dins la personalitat de l’empresa li dona una mica més de consistència que d’alguna manera acaba repercutint en beneficis, entusiasme, integritat, motivació dels equips. És important i en la mesura de les seves possibilitats, afecta molt positivament a les empreses.

Algunes empreses ho plantegen com una aportació que esperen que els hi reporti algun retorn econòmic a nivell de publicitat i demés, nosaltres és alguna cosa que sempre s’ha fet d’una manera totalment neutre i desinteressada, fent aportacions sense esperar un impacte públic. Si el té està bé, però ho fem pensant en l’entitat, no té un retorn per nosaltres a nivell econòmic, sinó de política d’empresa, i de sentit de la responsabilitat, i creiem que és com s’ha de plantejar.

Barcelona, 1 de desembre de 2023