Les educadores i educadors socials sumem a l’Escola

És necessària la incorporació de l’educador/a social als centres educatius en qualitat d’agent educatiu pertanyent a l’equip docent i treballant en col·laboració i coresponsabilitat amb la resta de professionals del centre. Per aquest motiu des de la Fundació SER.GI ens hem adherit a la campanya #SumemalEScola, que ha engegat el Col·lectiu d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC).

Fins ara, la figura de l’educador/a social s’ha introduït a les escoles de manera molt puntual. Aquesta campanya vol aconseguir la plena incorporació d’aquest professionals als centres educatius.

Tot i que el passat 18 de juny, el Parlament va aprovar dues mocions on es demana la incorporació de la figura de l’educador/a social als centres educatius de primària i secundària per al curs 2020-2021, sembla que el Departament d’Educació no està treballant per fer-ho del tot efectiu. El passat 2 de juliol el Conseller Bargalló va anunciar, durant la Comissió del Parlament, la contractació de 50 educadores i educadors socials per a més de 800.000 alumnes.

Aquí teniu el Manifest que us animem a signar: La figura de l’educadora i l’educador social als centres escolars, on hi trobareu també un Decàleg de funcions de l’educadora i l’educador social als centres educatius. Es pot signar com entitat o de manera individual.