Resposta molt positiva a les Càpsules SER.GI

1 de juliol de 2020

Des de la Fundació SER.GI, durant aquest mes de juny, hem iniciat una formació en línia que anomenem “Càpsules SER.GI” que sorgeix de l’afectació que té la situació actual en relació a la intervenció d’un grup humà que conviu en un mateix espai físic, en un barri o municipi. La formació ha estat dirigida principalment a les persones professionals del món social, de l’administració i de les entitats socials, però també a estudiants, voluntaris i persones amb interès a compartir les seves inquietuds i coneixements. Mònica Cívico, responsable de l’àrea de participació i ciutadania, ha conduït les sessions.

Durant 4 sessions hem reflexionat sobre l’acció comunitària i els distanciament social, fent menció també a les famílies reagrupades i tot allò que a nivell relacional pot implicar aquesta proximitat “forçosa” per la reconstrucció de les relacions entre persones truncades per una separació. Hem parlat també de com l’acompanyament professional ens afecta a nivell emocional, de com jugar amb l’empatia i de les eines per posar-nos en el lloc de l’altre, sense confondre’s amb l’altre.

La resposta rebuda ha estat molt positiva, ja que les places van quedar exhaurides en poques hores. En un futur estem estudiant oferir noves càpsules formatives on plantejarem i construirem entre tots i totes escenaris i relats d’acció comunitària però també per a reflexionar i aprendre en altres àmbits on treballem com son l’habitatge social i l’educació.

Més informació de les càpsules: Càpsules SER.GI