Suport emocional i habitatge

Article d’opinió publicat a El Punt Avui el diumenge 23 de setembre de 2018

Els mitjans de comunicació, massa sovint, ens informem del degoteig de víctimes de violència de gènere. Algunes d’aquestes, encara que no sigui notícia, han tingut la sort de salvar la vida. Molt probablement per haver fugit a temps, després de passar un calvari. En un primer moment, aquestes dones i els seus fills són atesos en cases d’acolliment i, un cop assoleixen certa estaE bilitat emocional, en pisos de transició.

Però la demanda fa que s’hagi de limitar la temporalitat de la seva estada. A vegades amb temps insuficient per reforçar el grau d’autonomia per fer una sortida del pis amb prou garanties d’èxit. Fundació SER.GI ofereix, a les dones que han de deixar el pis a les noves víctimes de violència i no disposen dels recursos necessaris per fer front a les despeses del lloguer d’un habitatge i el pagament dels subministres, un habitatge digne, un suport emocional i un acompanyament social per refer la seves vides.

El proper dimecres 10 d’octubre s’ha organitzat un Sopar Literari Solidari, conjuntament amb Fidem. Els beneficis recollits aniran destinats al projecte Dones supervivents de la violència de gènere: 21.30h – Hotel URH Tree by Hilton de Girona.

Marc Puntunet
Àrea Habitatge Social – Fundació SER.GI