SOS Racisme-Catalunya i El Tinter s'han llençat a un nou projecte audiovisual i necessiten el vostre recolzament

Els MISTOS ELECTORALS són un instrument que vetlla per la salut democràtica durant la campanya electoral. Detectant, analitzant i denunciant els discursos i propostes racistes i xenòfobes d’alguns partits polítics, l’ús electoralista de les minories per obtenir rèdits, que provoquen fractura social.

Per què ho fan?

Vivim un augment del discurs racista, i els fets més actuals ens ho demostren. El discurs racista i xenòfob ja no està només en mans de l’extrema dreta , sinó que està calant aprofitant-se d’un context de crisi econòmica i social. S’ha sobrepassat la barrera ètica, sense miraments en fer declaracions  i actes alarmantment  xenòfobs.

Davant aquest context, i amb la previsió que empitjori a mida que  s’apropen les eleccions, considerem primordial una acció ferma i responsable per contrarestar els atacs a la convivència que es puguin donar durant la campanya electoral de les Eleccions Parlamentàries i Autonòmiques de Catalunya de novembre 2010.

Què faran?

SOS Racisme-Catalunya realitza els Mistos Electorals des de 2007. Aquest any volem fer un pas endavant i millorar la difusió i l’efectivitat; i amb El Tinter, empresa d’Arts Gràfiques, Edicions i Produccions volem fer:

–          6 càpsules audiovisuals, una per setmana, des del 27 d’octubre al 27 de novembre. Recolliran els Mistos dels candidats i candidates de la setmana, les declaracions racistes o xenòfobes que ens posen en perill de fractura social.

–          les càpsules estaran presentades per diferents col·laboradors, com l’escriptor Matthew Tree i l’actriu Laura Guiteras, que mostraran els Mistos més incendiaris i el material inflamable generat pels partits polítics.

Què necessiten?

Trobar finançament i suport per tirar endavant una iniciativa d’aquest tipus, tal i com us podeu imaginar és molt difícil. Hem fet una valoració dels diners que costaria la producció de les 6 càpsules i serien 12.000€.

SOS Racisme-Catalunya i El Tinter apostem per fer-la amb els recursos dels que disposem ja que considerem que en els temps que corren una iniciativa d’aquestes característiques és més que necessària. Hem pensat, però, que podíem buscar col·laboracions entre les persones, entitats, institucions i empreses properes. Aquelles que creuen en la igualtat i en un model de societat democràtica; que estan fartes de que el joc polític passi per davant de les persones i volen denunciar l’augment de l’extrema dreta i del racisme al nostre país.

Us animem a que col·laboreu

1er de tot, respon aquest mail dient-nos de quina manera vols participar

– APORTACIÓ ECONÒMICA que ens doni un cop de mà amb aquesta iniciativa. Donació econòmica amb el concepte Mistos al número de compte 2100 0711 35 0200020099.

– Fent DIFUSIÓ Les càpsules han de córrer per tot arreu. Els dimecres t’enviarem per mail la càpsula i tu la podràs reenviar als teus contactes i penjar a blogs, webs, facebooks….

– PARTICIPANT a l’acte de final de campanya, on analitzarem els fets més destacats, que serà el vespre del dissabte 27 de novembre.