Avaluació VII Setmana Intercultural i Solidària de Lloret de Mar 2010

Us publiquem l’avaluació de VII Setmana Intercultural de LLoret de Mar, juntament amb els actes i activitats que es varen dur a terme.

Avaluació:

Dels diferents objectius que perseguim amb la Setmana Intercultural i Solidària: sensibilització ciutadana, foment del diàleg intercultural, prevenció d’actituds racistes i xenòfobes, promoció dels valors de la cultura de la pau i de la recerca alternativa de resolució de conflictes, foment de la cohesió ciutadana, participació dels col·lectius de ciutadans nouvinguts i desenvolupament del treball en xarxa, valorem el següent.

El més destacable de la Setmana Intercultural i Solidària d’enguany és el procés participatiu, liderat per l’Ajuntament de Lloret de Mar, que s’ha establert amb les associacions per a l’organització i realització de l’esmentada setmana. A més, cal destacar també la participació de les associacions en gran part de les activitats programades.

En la darrera Setmana Intercultural i Solidària (21-26 de setembre) han participat les següents associacions: Lloret amb el Sàhara, Lloret sense fronteres, No Més Noma. Fundació Campaner, Solidaris pel Món, Ndennden Ngol.len, Fundación Vicente Ferrer, Agermanament sense Fronteres, Amigos de Subhadra, Mahatab Seva Sadan, Proyecto Mi Casa, Cultural Musulmana Essouna, Gambians de Lloret de Mar Gurjun Kuta, Associació per la cooperació del poble Camboremu, Cultural de l’Índia de Lloret de Mar, Dones Yaharinkaho de Lloret de Mar, Associació de dones Al Noor, Senegalesos i Senegaleses Jappo de Lloret de Mar, Aplec Cultural Polonès-Català, Multicultural de la Selva i Save Gambian Orphans.

Des del PLAC hem fet propostes i també hem rebut les que han aportat les diferents entitats i participants. Aquestes s’han anat consensuant conjuntament amb les associacions, en les diferents reunions de debat i preparació de les activitats, que hem dinamitzat des del Pla d’acollida de la Secció de Benestar i Família de l’Ajuntament de Lloret de Mar. Cadascuna de les associacions ha pres responsabilitats en l’organització d’activitats.

Aquest any, continuant la línia de treball de l’any passat, hem promogut que els membres de les associacions participessin no només en la fira d’entitats del dissabte, sinó també en les altres activitats programades.

Com cada any aprofitem la setmana Intercultural i Solidària per presentar associacions; aquest any s’ha presentat l’associació cultural de l’Índia de Lloret de Mar, el 50 aniversari de l’associació Agermanament sense Fronteres i s’ha presentat un vídeo dels projectes de cooperació de les associacions Gunjur Kuta i Comboremu. Totes les presentacions han anat força bé. Han presentat els seus projectes i objectius. Des del Pla d’acollida els hi hem donat suport per preparar la seva intervenció, així com la seva exposició a la ràdio.

Volem destacar també que la cobertura mediàtica de totes les activitats ha estat força bona, tant de la ràdio com de la televisió locals. A més de la entrevista a la Regidora de benestar i Família, a la ràdio han entrevistat a 3 associacions: Cultural de l’India, Agermanament sense Fronteres i Gunjur Kuta i a altres participants; responsable d’estels, Kalilu Jammeh que presentava el seu llibre, responsable de Filmets de la Secretaria per a la Immigració i representant del grup africà Nalle Club.

També ha sortit informació de la Setmana Intercultural en el Butlletí Municipal. A més s’ha enviat el tríptic a mitjans de comunicació, a tots els infants i jovent de bressol, infantil, primària i secundària de la vila, a tots i totes les treballadores de l’ajuntament, s’ha distribuït a les dependències municipals i les associacions han distribuït 350 cartells i tríptics per tot Lloret.

De l’activitat prèvia a la setmana intercultural que es realitza cada any a les escoles, cal destacar aquest any un bon índex de participació. Varem programar l’exposició Parlem-nos”, que fomenta els usos lingüístics del català, durant un mes, i varem informar a les escoles, instituts i a l’Oficina de Català del Consorci de Normalització Lingüística. Han visitat l’exposició: tres grups de 3r d’ESO de l’IES Rocagrossa (75 persones), dos grups de 4rt ESO de l’IES Rocagrossa (45 persones) i cinc grups (50-60 persones) de l’Oficina de Català.

A continuació detallem les activitat fetes:

Dimarts 21 – 20h

Tastets musicals de diferents cultures presents a Lloret de Mar i inauguració de la VIII Setmana Intercultural i Solidària de Lloret de Mar, Lloret, ciutat de convivència”. Han intervingut: Laura Bertran, regidora de Benestar i Família i Cooperació de l’Ajuntament de Lloret de Mar; Josep Viñas, director dels Serveis Territorials del Departament d’Acció Social i Ciutadania de Girona; Jaume Sitjà, diputat d’Acció Social i Cooperació al Desenvolupament de la Diputació de Girona; i David Minoves, director general de Cooperació al Desenvolupament i Acció Humanitària.

Sala de Plens

85 persones. Molt bona valoració dels assistents.

Dimecres 22 -20 h

Presentació dels projectes de cooperació de les associacions de Lloret de Mar; Gunjur Kuta i Comboremu. Presentació de l’associació cultural de l’Índia de Lloret de Mar i dels projectes de cooperació de l’associació Agermanament sense Fronteres.

Sala de Plens

70 persones. Molt bona valoració.

Dijous 23- 20 h

Presentació del llibre El viatge del Kalilu Jammeh a càrrec del seu autor.

Poca assistència: 10 persones.

Divendres 24 -20 h

Filmets per la convivència 2010

Sessió de curtmetratges internacionals que aborden els moviments migratoris i la convivència entre cultures, des d’una perspectiva constructiva i que invita a la reflexió.

Casal de l’Obrera

40 persones. Molt bona valoració dels assistents.

Dissabte 25

11.30 h – Contes del món, contes per a tothom a càrrec de Va de Contes

45 participants. Bona valoració.

10-14 – Taller d’estels.

Passeig Mossèn Cinto Verdaguer

45 participants. Bona valoració, tot i que esperàvem més públic.

16-24 h – Fira d’entitats

A les 19 hores es va suspendre per la pluja. Hi havia força gent.

16 h-17 h

Cercavila dels gegants de Pineda de Mar; l’Ermessenda de

Montsoriu, vescomtessa de Girona, i en Guerau I, senyor de Cabrera, acompanyats del seu grup de gralles.

Força gent. Bona valoració.

18 h-18.30 h Actuació “Festival dels nens dels països de l’Europa de l’est; danses i cançons.”

100 persones davant escenari. Bona valoració.

19-20 h – Taller de danses de Bollywood

Suspès per la pluja.

20-30-22 h Concert de Nalle Group.

Suspès per la pluja.

Tornat a fer el diumenge 3 d’octubre al Casal de l’Obrera.

60 persones. Molt bona valoració.

22.30 h – Sardanes

Plaça de la Vila

Bona valoració, poca afluència de públic.

Diumenge 26

8 h – Caminada ciutadana Xino-Xano per les platges de Lloret.

Força gent (2000 persones). El nostres objectiu era donar a conèixer aquesta caminada popular entre les associacions de Lloret. Varen participar 5 persones de l’associació de l’India.

16 h – Projecció de la pel·lícula per a infants La profecia de les granotes.

Poc públic; 10 infants.

16 h – Cercavila dels nens dels països de l’Europa de l’est.

16.30 h – Actuació “Festival dels nens dels països de l’Europa de l’est; danses i cançons.

Es van suspendre per la pluja.

Com ajuntament hem fet propostes i també hem rebut les que han aportat les diferents entitats i participants. Aquestes s’han anat consensuant conjuntament amb les associacions, en les diferents reunions de debat i preparació de les activitats, que hem dinamitzat des del Pla d’acollida de la Secció de Benestar i Família de l’Ajuntament de Lloret de Mar. Cadascuna de les associacions ha pres responsabilitats en l’organització d’activitats.

A continuació detallem les activitat fetes:

Dimarts 21 Tastets musicals de diferents cultures presents a Lloret de Mar i

20 h inauguració de la VIII Setmana Intercultural i Solidària de Lloret de Mar, “Lloret, ciutat de convivència”. Han intervingut: Laura Bertran, regidora de Benestar i Família i Cooperació de l’Ajuntament de Lloret de Mar; Josep Viñas, director dels Serveis Territorials del Departament d’Acció Social i Ciutadania de Girona; Jaume Sitjà, diputat d’Acció Social i Cooperació al Desenvolupament de la Diputació de Girona; i David Minoves, director general de Cooperació al Desenvolupament i Acció Humanitària.

Sala de Plens

85 persones. Molt bona valoració dels assistents.

Dimecres 22 Presentació dels projectes de cooperació de les associacions de Lloret de 20 h Mar; Gunjur Kuta i Comboremu. Presentació de l’associació cultural de l’Índia de Lloret de Mar i dels projectes de cooperació de l’associació Agermanament sense Fronteres.

Sala de Plens

70 persones. Molt bona valoració.

Dijous 23

20 h Presentació del llibre El viatge del Kalilu Jammeh a càrrec del seu autor.

Poca assistència: 10 persones.

Divendres 24

20 h Filmets per la convivència 2010

Casal de l’Obrera

40 persones. Molt bona valoració dels assistents.

Dissabte 25

11.30 h Contes del món, contes per a tothom a càrrec de Va de Contes

45 participants. Bona valoració.

10-14 Taller d’estels. Vine i aprèn a fer estels. Coneix la seva història i les seves utilitats. Per a nens i nenes de 4 a 10 anys.

Passeig Mossèn Cinto Verdaguer

45 participants. Bona valoració, tot i que esperàvem més públic.

16-24 h Fira d’entitats

A les 19 hores es va suspendre per la pluja. Hi havia força gent.

16 h-17 h Cercavila dels gegants de Pineda de Mar; l’Ermessenda de Montsoriu, vescomtessa de Girona, i en Guerau I, senyor de Cabrera, acompanyats del seu grup de gralles

Força gent. Bona valoració.

100 persones davant escenari. Bona valoració.

19-20 h Taller de danses de Bollywood

Suspès per la pluja.

20-30-22 h Concert de Nalle Group.

Suspès per la pluja.

Tornat a fer el diumenge 3 d’octubre al Casal de l’Obrera.

60 persones. Molt bona valoració.

22.30 h Sardanes

Plaça de la Vila

Bona valoració, poca afluència de públic.

Diumenge 26

8 h Caminada ciutadana Xino-Xano per les platges de Lloret.

16 h Projecció de la pel·lícula per a infants La profecia de les granotes.

Poc públic; 10 infants.

16 h Cercavila dels nens dels països de l’Europa de l’est.

16.30 h Actuació “Festival dels nens dels països de l’Europa de l’est; danses i cançons.

Es van suspendre per la pluja.