Siner[gi]es 2019

Siner[GI]es 2019

Expressions de gènere en cultures diverses

La Fundació SER.GI inicia el quart cicle Siner[GI]es que enguany dedica a les expressions de gènere en cultures diverses.

La Fundació SER.Gi, amb el suport de la Diputació de Girona, presenten per quart any consecutiu el cicle d’activitats Siner[Gi]es. Enguany, de la mà de Protesta, festival internacional de cinema de crítica social, posa el focus en les expressions de gènere a la nostra societat i en les diverses cultures. L’esdeveniment ofereix dues sessions cinematogràfiques. D’una banda el dijous 14 de novembre es proposa una sessió online on es podran visionar 5 curtmetratges al web de la Fundació. La sessió estarà oberta en exclusiva i de forma gratuïta entre les 19.00 h i les 23.00 h i es composa de 3 documentals i 2 curtmetratges d’arreu del mon (Catalunya, Estat Espanyol, Iran i Xina) sobre temàtiques que posen de relleu el gènere i els matisos que apareixen entre els dos únics models acceptats fins al moment i com s’expressen en diferents parts del nostre món.

PROJECCIONS ONLINE:

LESBOFÒBIA. UN DOCUMENTAL I DEU RESPOSTES
Inés Tarradellas
Documental / Catalunya / 2019
30 min
Perquè passa. Perquè estem fartes. Perquè la resposta ha de ser col·lectiva. Deu testimonis per a visibilitzar, denunciar, analitzar els problemes de fons i donar respostes i estratègies per acabar amb la lesbofòbia i altres violències.

PRIMAVERA ROSA EN EL KREMLIN
Mario de la Torre
Documental / Estat Espanyol / 2015
19 min
1917: l’homosexualitat està discriminada a Rússia. 1933: l’homosexualitat es converteix en delit de nou. 1993: L’homosexualitat es vol legalitzar. 2013: Vladimir Putin crea noves mesures legals que discriminen i vexen a la població LGBT.

VARAHRAM
Mahdi Kamranirad
Ficció / Iran / 2018
6 min
Un curtmetratge sobre una nena que vol jugar a pilota amb altres nens al carrer, però la seva mare ho impedeix.

CHEN LI (Ciruela de agua dulce)
Roberto F. Canuto & Xu Xiaoxi
Ficció / Xina / 2017
19 min
Una dona transgènere xinesa, empleada en un cabaret de Chengdu, rep la inesperada visita de la seva cosina, qui li comunica la mort de la seva mare (de qui s’havia distanciat temps enrere). Sent
l’únic “home” de la família, es veu moralment obligada a tornar al seu poble natal per organitzar el funeral, encara que per això hagi d’ocultar la seva nova identitat a parents i veïns.

PLOMAFÒBIA
Idemtv
Documental / 2019
11:58 min
Plomafòbia és la discriminació que pateixen les persones per una expressió de gènere que la societat no accepta. La poden patir tan les persones LGTBIQ+ com les heterosexuals. En aquest video comptem amb la col·laboració del col·lectiu @queerdobcn que han teoritzat sobre el gènere i les expressions de gènere. També hi participen dues noies i un noi que ens expliquen com des de la seva experiència han patit aquesta discriminació.

….

PROJECCIÓ PRESENCIAL + DEBAT

Per una altra banda, el divendres 29 de novembre a les 20.00 h al cinema TRUFFAUT, es projectarà la pel·lícula “RAFIKI” de Wanuri Kahiu (Kènia), que ens explica com dues noies estudiants de Nairobi hauran de triar entre l’amor i la seguretat davant una societat kenyana molt conservadora. En acabat es realitzarà un DEBAT conduït per persones expertes de l’associació ACATHI (http://www.acathi.org/ca), i es comptarà amb la participació grabada de la directora o actrius del Film. Per accedir a l’activitat es sol·licitarà una aportació de 4€ anticipadament o de 5€ a guixeta que ajudarà a la Fundació SER.Gi a seguir treballant en els seus projectes socials. Les persones que visualitzin els curtmetratges de la sessió online entraran en un sorteig per accedir gratuitament a la sessió presencial del dia 29, si responen a un qüestionari que se’ls oferirà sobre la temàtica de la pel·lícula.

La Fundació SER.Gi porta més de 25 anys treballant la sensibilització al voltant de valors de la convivència, la diversitat i la inclusió social a les comarques gironines. Les seves actuacions incideixen en l’autonomia de les persones, millorant les seves competències i habilitats socials, i aquest cicle, un any més, té el propòsit de generar espais de reflexió i diàleg, però també de presa de consciència i mobilització.

Espai web amb tota la informació de l’edició:

Algunes imatges

Siner[GI]es 2019

Una de les tasques que la Fundació SER.Gi porta a terme, a part de realitzar diferents programes i accions per a millorar la qualitat de vida de les persones amb dificultats socials, és la voluntat de sensibilitzar la opinió pública i la societat en general.  Amb aquesta intenció organitzem des de fa tres anys el cicle d’activitats Siner[GI]es, que inclou, en cada edició, un seguit de diàlegs i activitats per reflexionar sobre un tema. En la primera edició, el 2016, es va debatre sobre identitat, diversitat i inclusió. El 2017 va ser dedicat a la complexitat i les contradiccions que comporten les fronteres i l’any passat ens vam centrar en qüestions al voltant de la realitat quotidiana en situacions d’opressió. Enguany, en la quarta edició del cicles, volem posar a sobre la taula les expressions de gènere a la nostra societat i en les diverses cultures.

De la mà del Protesta, Festival Internacional de Cinema de Crítica Social, que es celebra a Vic del 18 al 26 d’octubre, oferim dues sessions complementàries a Girona per reflexionar sobre el gènere i els matisos que apareixen entre els dos únics models acceptats fins al moment i com s’expressen en diferents parts del nostre món.

Per una banda el dijous 14 de novembre a la tarda s’oferirà en exclusiva des del web de la Fundació, la PROJECCIÓ ONLINE de 3 documentals i 2 curtmetratges d’arreu del mon (Catalunya, Estat Espanyol, Iran, Xina i Geòrgia). Posteriorment, el divendres 29 de novembre al cinema TRUFFAUT, es projectarà la pel·lícula “RAFIKI” de Wanuri Kahiu (Kènia), que ens explica com dues noies estudiants de Nairobi hauran de triar entre l’amor i la seguretat davant una societat kenyana molt conservadora. En acabat es realitzarà un DEBAT conduït per persones expertes de l’associació ACATHI . Per accedir a l’activitat es sol·licitarà una aportació de 4€ anticipadament o de 5€ a guixeta que ajudarà a la Fundació SER.Gi a seguir treballant en els seus projectes socials.

La Fundació SER.Gi i porta més de 25 anys treballant la sensibilització al voltant de valors de la convivència, la diversitat i la inclusió social a Girona. Les nostres actuacions incideixen en l’autonomia de les persones, millorant les seves competències i habilitats socials, i aquest cicle, un any més, té el propòsit de generar espais de reflexió i diàleg, però també de presa de consciència i mobilització. Us hi esperem!

Més informació i inscripcions a:
fundaciosergi.org/esdeveniments/sinergies2019

Feu un comentari