Actualitat / Notícies

Obre la porta al lloguer social

La Fundació SER.GI inicia una campanya de captació de pisos per destinar-los a lloguer social

Aquest mes d’octubre la Fundació SER.GI ha iniciat la campanya “Obre la porta al lloguer social”, que pretén captar habitatges buits per destinar-los al lloguer social. La campanya sorgeix davant la necessitat de garantir el dret a un habitatge de les persones i famílies en situació vulnerable i fruit de la creixent demanda d’ajuda de moltes de les persones a les que la Fundació atén i acompanya.

Una de les conseqüències més alarmants del deteriorament de la situació econòmica dels darrers anys i molt especialment arran de l’actual pandèmia del COVID, ha estat el progressiu increment del nombre de famílies que no poden fer front adequadament al pagament dels seus préstecs hipotecaris o dels seus lloguers, i es troben finalment davant del desallotjament dels seus habitatges. Paral·lelament, la manca d’habitatge assequible promogut per l’administració i l’augment d’habitatges buits i segones residències de petits propietaris sense llogaters ni turisme, ofereix la possibilitat de repensar el lloguer tradicional per orientar-lo cap el lloguer social.

Davant la demanda constant d’habitatges de lloguer social, la Fundació SER.GI vol ampliar el número d’habitatges que gestiona, concretament a la ciutat de Girona, Figueres, Salt, Lloret, Caldes de Malavella, Vidreres, Maçanet de la Selva i Cassà de la Selva.

La campanya fa una crida als propietaris particulars que disposin d’algun pis buit, a posar-lo a lloguer de la mà de la Fundació SER.GI, obtenint certs avantatges i col·laborant amb el dret a l’habitatge i el compromís social. La participació al programa ha de ser de cinc anys com a mínim.

Salvador Sunyer, embaixador de la campanya

Salvador Sunyer, col·laborant amb la Fundació SER.GISalvador Sunyer, director del Festival Temporada Alta de Girona i Salt, ha col·laborat amb la campanya posant la cara i veu en el vídeo de promoció, que s’està emetent per TvGirona i a les xarxes socials. Amb la seva participació es pretén fer més visible la campanya i d’aquesta manera ajudar a sensibilitzar i denunciar la problemàtica de l’habitatge.

Paralel·lament es vol implicar a més persones conegudes de la província de Girona per tal de que es sumin a la campanya, difonent algun missatge per les xarxes socials que incentivi als propietaris amb habitatges buits, a destinar-los al lloguer social.

Què s’ofereix al propietari?

Les persones propietàries d’algun habitatge que participin al programa de lloguer social de la Fundació SER.GI, obtindran les següents avantages:

• Cobrament garantit
  • Retorn de l’habitatge en el mateix estat de conservació
  • Assegurança multirisc (continent i contingut) gratuïta durant tota la vigència del contracte
  • Seguiment periòdic al domicili
  • Gestió administrativa i patrimonial gratuïta
  • Tràmits per sol·licitar el Certificat Eficiència energètica / Cèdula habitabilitat
  • Bonificació d’una part de l’IBI, en alguns municipis

A qui es lloga l’habitatge?

Els habitatges es destinaran a lloguer social per a persones en situació de vulnerabilitat i que participen en alguns dels programes de la Fundació SER.GI. Concretament a col·lectius com:

• Joves
  • Famílies
  • Persones grans
  • Dones supervivents violència de gènere

Algunes dades

Durant el 2019, hi ha hagut 499 famílies gironines que, a més de perdre la casa, s’han quedat amb un deute gairebé de per vida, perquè no han pogut afrontar la hipoteca i el banc els ha desnonat.

De tots els llançaments que s’han fet efectius l’any passat, sis de cada deu (el 61,7%) són contra particulars i famílies que estaven de lloguer i no han pogut afrontar les quotes mensuals. En concret, 1.107 casos.

També és important destacar els “desnonaments invisibles”, que són aquells que no reflecteixen les dades del CGPJ i posen el focus sobre els llogaters que decideixen marxar del seu pis perquè no poden pagar el preu que els demana el propietari.

Actualment la Fundació SER.GI fa el seguiment de 273 habitatges que acullen famílies en risc d’exclusió a Girona, Lloret de Mar, Figueres, Caldes de Malavella, Salt i La Bisbal.

La Fundació SER.GI destaca que l’administració competent no té un dispositiu útil per donar resposta a la demanda de lloguer social actual. Les meses d’emergències, que són l’únic mecanisme existent, estan col·lapsades i no responen amb l’agilitat necessària. A més obliguen a entrar en el circuit de la pobresa per poder accedir a un habitatge social.

…..

Campanya “Obre la porta al lloguer social”:

Vídeo oficial: youTube

Vídeos testimonis a les xarxes socials: facebook | twitter | instagram