Iniciem un cicle obert de xerrades per donar a conèixer els nostres projectes

Amb el títol “Què fa la Fundació SER.GI en…” iniciem un cicle de xerrades per explicar en quins àmbits centra la nostra intervenció i els projectes que duem a terme en cada un d’ells.

La primera de les xerrades se centrarà en el camp de la ciutadania i el desenvolupament comunitari i anirà a càrrec de Mònica Cívico, que és la responsable d’aquesta àrea. Cívico explicarà els diferents projectes de l’àrea que ella coordina i que la Fundació porta a terme en municipis de l’Alt Empordà, Gironès i la Selva.

L’acte, que és obert a tot el públic, tindrà lloc el proper dimecres 18 de maig a les 19h al Centre Cívic de Sant Narcís de Girona.

Projectes
Projectes que desenvolupa actualment la Fundació SER.GI en el camp de la ciutadania i el desenvolupament comunitari a Lloret de Mar:

• Programes d’acollidaParticipació en programes d’acollida, arreu de la demarcació de Girona, com el Pla d’Acollida de la comarca de la Selva, la gestió del Pla d’Acollida, Ciutadania i Interculturalitat -PLACI- de Blanes, del Pla d’Inclusió i Acollida Municipal -PIAM- de Salt i la formació sobre “Coneixement de la societat catalana”, adreçada als tècnics dels municipis catalans, encarregats en l’acollida de les persones estrangeres.
  • Pla Local de Ciutadana

Gestió del Pla per tal d’afavorir i garantir la inclusió social, la igualtat d’oportunitats, la cohesió i la convivència ciutadana. Es promou el coneixement mutu i el respecte a les diferències dins d’un marc de drets i deures de totes les persones que conviuen al territori, siguin d’on siguin.

• Servei de Primera Acollida

Sessions amb els continguts que marca la Llei d’acollida adreçades tanta a les persones que ho necessiten com a grups compensatoris de dones de l’Índia, Pakistan i Marroc i joves acabats d’arribar.

• De l’Acollida a l’Assentament

Realització de les visites per fer els informes d’adequació d’habitatge amb una doble finalitat:formar al reagrupant perquè pugui acollir a la seva família quan arribi, com informar-lo dels serveis del municipi, projectes, etc.

• Lloret Mar de Cultures

Cicle de sensibilització ciutadana orientat a transmetre que la diversitat de cultures és font de riquesa i promoure que aquesta es visqui de manera positiva, creant un espai de trobada intercultural obert a tothom i per a tothom, on es reflexioni i es comparteixin experiències.

• Cicle Pluralisme Convivència i Religió

En el marc del projecte Lloret, Mar de Cultures, amb el consens de la Taula de diàleg interreligiós i la dinamització del PLAC. Té un doble objectiu: crear vincle entre persones de diferents comunitats religioses i, treballar en accions de sensibilització que promoguin i consolidin la bona convivència entre veïns i veïnes del municipi, a partir de la coneixença i el respecte cap a la diversitat de creences.

• Gestió de la Diversitat Religiosa

Garantir al municipi el dret universal a l’exercici de la pràctica religiosa, dins de la normativa de culte vigent, tenint en compte la diversitat de creences, i vetllant per la cohesió social i la convivència. Ampliar la coneixença mútua entre persones que viuen al municipi i que pertanyen a diferents comunitats religioses.

• Parelles Lingüístiques

Formar parelles lingüístiques entre persones de diferents religions, que formen part d’altres projectes del PLAC i/o que ens permet enxarxar-los. Amb l’excusa de trobar-se per parlar català, dialoguen, es coneixen i s’apropen a la realitat de l’altre. Parteix de les activitats pròpies del Voluntariat per la Llengua del CPN.

• Taula de Diàleg Interreligiós

Espai estable de trobada, per fer vincle i ampliar la coneixença mútua entre comunitats religioses del municipi, i per consensuar activitats de sensibilització en matèria d’afers religiosos, obertes a la ciutadania.

• Sensibilització en els Espais de Culte

El projecte pretenen acostar persones a la realitat de la diversitat religiosa del seu entorn, a través de la visita als llocs de culte de diverses comunitats religioses i espirituals presents Al municipi. Sensibilitzar sobre la importància del dret a la llibertat de consciència i religió i emmarcar la seva aplicació pràctica (la llibertat de culte) en el context d’una societat en la qual conviuen persones amb tota mena de conviccions (tant religioses com no religioses). Reconèixer la diversitat religiosa com a fet social enriquidor, respectant les creences diferents de les pròpies.

• Grup de Lectura de Dones

Espai per llegir libres infantils per a dones amb dificultats lingüístiques amb la finalitat de poder enriquir els seu vocabulari en català i castellà. D’aquesta manera s’afavoreix que aquestes dones participin activament en les activitats dels seus fills i també en altres activitats del municipi.

• Espai Intergeneracional Mares i Joves

Espai intergeneracional entre un grup de mares subsaharianes que necessiten més suport i joves on les dones pugin practicar la llengua d’una manera més adaptada a les seves necessitats. En aquest espai s’espera, a la llarga, poder treballar temes propis del seu col·lectiu com la mutilació genital femenina o els matrimonis forçats.

• Programa de Desenvolupament Comunitari

Programa integral adreçat a realitzar una intervenció social i comunitària, sobretot a nivell preventiu, en un territori determinat amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida dels veïns/es i persones vinculades a aquests barris. S’aposta per possibilitar la inclusió, la cohesió social i la convivència ciutadana.

• Al Molí Fem Barri

Espai de proximitat per a dones amb l’objectiu de fomentar la seva coneixença i la creació de vincle entre elles a partir de l’intercanvi d’experiències, sabers i de crear un ambient de confiança que els permeti passar una bona estona i aprendre les unes de les altres, així com disposar d’un lloc on practicar la llengua.

• Resolució Alternativa de Conflictes (escales de veïns / espai públic)

Realitzar tasques de prevenció i de intervenció directa (assessoraments, mediació, etc.) en conflictes veïnals –en escales de veïns o en espais públics -detectats per la Policia Local, Benestar i Familia, pels mateixos veïns o per nosaltres directament-

• Accions de Prevenció de la Mutilació Genital Femenina

Conjunt d’accions per tal de sensibilitzar i prevenir les pràctiques d’ablació, i coordinació de la taula poder actuar transversal i coordinadament entre els professionals implicats al circuit, d’acord al protocol de la Generalitat adaptat a la realitat de Lloret de Mar.

• Servei de Mediació Intercultural

Garantitzar un servei d’intervenció tècnica amb tres professionals de la mediació, amb una incidència comunitària i grupal integrades en la planificació i execució dels projectes del PLAC. Garantitzar tant la lectura de les realitats com les intervencions socials des d’una perspectiva d’interculturalitat.