Jornada ‘Idees & Compromís Social’

El passat dimecres 11 de desembre es va realitzar la jornada Idees & Compromís Social que va tenir lloc ahir a La Fortalesa de Sant Julià per iniciativa de la Fundació Ser.Gi i la Cambra de Comerç de Girona.

Durant la jornada els assistents es van poder familiaritzar amb la inclusió de la Filantropia dins l’univers de la Responsabilitat Social Corporativa i amb el fet que la RSC va adquirint en les últimes dècades, més rellevànvia a l’àmbit empresarial, social i econòmic, tant a Catalunya, Espanya com a Europa.

L’acte es va iniciar amb la presentació de Cristina Andreu, vocal del Patronat de la Fundació SER.GI,  parlant dels 40 anys que fa que la Fundació treballa interdisciplinàriament en educació, habitatge social i ciutadania per a la inclusió social.

Tot seguit Neus Feliu Costa (Sòcia a Lansberg Gersick & Associates, consultoria especialitzada en empreses familiars i la filantropia) ens parlà de com fer de la filantropia una eina estratègica.
No és només donar, és crear un valor compartit”

A continuació Salvador Mas de Xaxas, (Fundador Fundació Èxit, membre del Comitè Executiu de la AEF, Asociación Española de Fundaciones i Patró de la Fundació Vicki Bernadet) va explicar la seva experiència amb el valor de la filantropia en el tercer sector.
“No s’ha d’anar a demanar, s’ha d’anar a oferir.”

L’acte continuava amb l’exposició de Pere Fàbregas (President de la Coordinadora Catalana de Fundacions) que ens parlà de la presència i definició de les Fundacions al nostre territori i com esdevenen una oportunitat per a la responsabilitat social de les empreses.
“Les empreses han d’invertir en millorar la societat.”

En acabat, Vanessa Pérez (Sòcia de Litigació en CUATRECASAS i membre de la comissió de RSC del Fòrum Carlemany) i Cayetano Pérez (Ex-soci fundador de Citylift i president de Uni Girona Club de Bàsquet) van intercanviar opinions sobre l’acompliment social de les empreses i el model de gestió basat en la RSC .
“Per tal de que la RSC funcioni a l’empresa, cal integrar-la al seu funcionament intern.”

Finalment es va tancar la jornada amb un diàleg obert amb tots els presents moderat per Ingrid Rahola Llagurt (vocal de la Cambra de Comerç de Girona).
“El món ha canviat, o l’empresa s’involucra amb la societat o no farà diners.”