Fundació SER.GI i Fundació Catalunya-La Pedrera fan el lliurament dels diplomes de les Beques escolars a Salt

El projecte Beques Escolars és un projecte liderat per la Fundació Catalunya-La Pedrera, i que a Salt gestiona la Fundació SER.GI

Un total de 38 alumnes de Salt han estat becats durant el darrer curs escolar

El proper dimarts, 25 de juny de 2013, la Fundació Catalunya-La Pedrera i la Fundació SER.GI organitzen l’acte de lliurament de diplomes del programa Beques escolars a l’Auditori Complex Cultural Coma-Cros (17:00 h – c/ Sant Antoni, 1 de Salt).

L’acte comptarà amb les intervencions de Salvador Garcia, director de l’àrea de Coneixement i recerca de la Fundació Catalunya-La Pedrera; Robert Fàbregas, regidor d’Ensenyament de l’Ajuntament de Salt; Cati Batalla, inspectora d’Ensenyament de la Generalitat; Gemma Clapés, coordinadora de l’àrea d’Educació de la Fundació SER.GI;

El programa Beques escolars
Aquest programa, va ser creat per Fundació Catalunya-La Pedrera amb l’objectiu de proporcionar unes condicions econòmiques i socials adients per al col·lectiu d’infants i joves en risc o situació d’exclusió social per ajudar-los a assolir la formació necessària per a accedir al món laboral en millors condicions i incrementar així la seva taxa d’ocupació. Els beneficiaris de les beques són proposats per les entitats col·laboradores del Programa, que des de la seva experiència i pràctica quotidiana poden seleccionar els perfils més adients per a participar-hi. La col·laboració amb Ser.gi es va iniciar l’any 2008, i des d’aleshores s’han atorgat un total de 169 beques.

Així doncs, el programa pretén donar suport econòmic i acompanyament tutorial a un perfil d’alumne amb potencial d’èxit educatiu, però que degut a la precarietat econòmica i per altres possibles mancances en el sí del nucli familiar pot veure estroncat el seu itinerari educatiu/formatiu i per tant esdevenir un jove en risc d’exclusió social.

Es tracta de concedir beques a joves en situació de vulnerabilitat a través de beques estudis, per a fomentar la continuïtat de l’educació dins l’ensenyament reglat (obligatori) i minimitzar els costos directes i d’oportunitat per la família.

Els objectius d’aquest programa són facilitar escenaris que permetin viure experiències comunicatives i de cooperació, positives, entre pares, professionals de l’educació i alumnes. També incrementar l’èxit acadèmic dels joves i promoure la identificació i acció precoç de casos de fracàs escolar.

El programa es caracteritza per la flexibilitat que permet adaptar-se al màxim al perfil i a les necessitats dels usuaris i també a la dinàmica de funcionament de les entitats col·laboradores. Un altre dels aspectes importants del programa és el seguiment tutorial implícit a la beca i que es realitza a través de les entitats amb la finalitat que s’assoleixin els objectius establerts en cada cas. Les entitats es comprometen també a desenvolupar un paper de mediació i coordinació entre totes les parts implicades en el procés socioeducatiu de l’infant.

Resultats
En acabar el curs escolar 2012-2013, hi ha concedides 38 beques per a la incorporació de joves en acadèmies i centres de formació per reforçar diverses matèries curriculars, principalment les instrumentals de llengua.

Durant aquest curs, per comissió de beques, es va acordar mantenir com a criteri de selecció de beneficiaris aquells alumnes que presentaven potencial “d’èxit escolar” i amb baixos nivells de renta familiar. En aquest sentit els alumnes i les famílies veuen en l’actuació del programa Beques escolars l’oportunitat de poder assegurar suport econòmic per els estudis dels seus fills.