Projecte inSalt taller de construcció

Formació en construcció ecològica per a joves

13 d'abril de 2022

Joves participants del projecte InSALT! realitzen un taller professionalitzador en l’especialització de “Paletaria ecològica”.

Es tracta d’un curs de 100 hores iniciat aquest mes de març i amb una durada fins al juliol 2022. El taller, impartit per la Fundació OSCOBE, pretén que els i les participants adquireixen coneixements bàsics en tècniques de construcció ecològica.

Hi assisteixen 12 joves (9 homes i 3 dones) de 16 a 26 anys i l’únic requisit és la motivació per l’aprenentatge!

InSALT! és un projecte que pretén acompanyar persones joves en situació de vulnerabilitat i millorar la seva ocupabilitat. Un acompanyament que complementa les accions desenvolupades dins el projecte “Porta d’Accés” que actualment realitzem a Salt i a Lloret de Mar.

Acompanyem a joves pel retorn al sistema educatiu, entenent la formació postobligatòria i/o professionalitzadora com a factor de protecció de l’exclusió social, incrementant la seva ocupabilitat fent formacions en habilitats socials i competències tècniques. Treballem amb 3 línies metodològiques:

• Itineraris individuals: marquem conjuntament amb el/la jove el full de ruta o itinerari formatiu
  • Espais grupals: formació en competències transversals i tècniques
  • Inserció laboral en espais municipals amb seguiment i acompanyament per part de la entitat.

Aquest projecte rep la col·laboració de La Fundació La Caixa dins la convocatòria d’ajudes a Projectes d’Iniciatives Socials #Convocatories2021