acompanyament a joves migrats sols

El projecte d’acompanyament a joves emigrats sols “El Pont” es municipalitza

29 de juliol de 2021

A partir de l’1 de Juliol, el projecte ha passat a formar part de la cartera de serveis que s’ofereix des de l’Ajuntament de Girona, assumint l’equip tècnic i la metodologia de treball. Aquest fet, es pot considerar una bona notícia, i fins i tot un èxit, pel fet que l’ajuntament assumeix com a propi el projecte i li dona continuïtat i prioritat, oferint a més de l’acompanyament social, formatiu, salut, documentació.., solucions d’habitatge per aquestes persones joves.

2 anys d’acompanyament i suport

El projecte Joves migrats sols “El Pont” és un projecte d’atenció, acompanyament i suport als joves emigrats sols, majors d’edat, que estan vivint en una situació de greu marginalitat i exclusió social. Es porta a terme a la ciutat de Girona, des del juliol del 2019, arran de l’augment important de joves en aquesta situació que la ciutat de Girona ha experimentat.

És un projecte proposat, dissenyat i en seguiment des del Consell de Cohesió i Serveis Socials de Girona (CCSS) de l’Ajuntament de Girona, i amb el finançament de Benestar i Comunitat de DIPSALUT.

Durant aquests 2 anys s’ha acompanyat a un centenar de joves oferint-los un espai-llar, un lloc on poder agafar aire per continuar apostant per un projecte vital constructiu i fora dels cercles de la marginalitat. S’ha ofert una cobertura de les necessitats més bàsiques de manera individual i integral i un acompanyament socioeducatiu amb la finalitat d’evitar que es perpetuïn en aquesta situació i evidenciant i aprofitant potencials dels propis joves i de xarxa social de la ciutat. També s’ha promogut l’assessorament i suport jurídic per a la regularització administrativa, la formació de la llengua i per a la inserció laboral.

Després de moltes reivindicacions i del treball conjunt, la implantació del programa “Sostre 360°” finançat per la Generalitat, a partir del maig del 2021, ha esdevingut un pas de qualitat respecte l’atenció i intervenció amb i per els joves espectacular.

Cada jove rep un xec mensual, amb una quantitat de diners subjectiva i adequada a la seva situació (cost del lloguer, subministraments, formació, transport, compra de roba, menjar,…), revisable cada més.

A partir d’un pla de treball creat conjuntament amb el jove, revisat i valorat mensualment, s’ofereix per fi una atenció integral i de qualitat.

Resultats obtinguts:

RESULTATDESCRIPCIÓ
FormacióEls joves podran gaudir d’una formació reglada potent, que els hi podrà permetre obrir portes a nivell  laboral
AutonomiaEls joves reben assessorament per part dels professionals de com gestionar els diners que reben, amb l’objectiu de fomentar l’autonomia i l’autogestió.
Els joves comencen a tenir “vides adients a la seva edat”, verbalitzant problemes relacionats amb estudis, relacions amoroses, etc. I ja deixant enrere preocupacions relacionades amb la subsistència.
Treballar la Xarxa de professionalsDes de les diferents entitats amb qui treballem de manera coordinada, han destacat que l’existència del projecte ha provocat que sigui més senzill el canal per contactar amb els joves.
  Potenciar la xarxa dels joves    Alguns dels joves han pogut participar en activitats  normalitzades com ara entitats esportives o centres cívics.
Referencialitat al territoriDes de diferents estaments de la ciutat (Policia Local, Mossos Esquadra, jutjats, entitats socials, ..) coneixen la figura dels professionals que treballem amb aquests joves, fet que facilita algunes intervencions.
HabitatgeEls joves participants al “Sense Sostre 360” tenen l’habitatge cobert.
Conveni Valentes i Acompanyades amb Fundacio SER.GI

Conveni de col·laboració amb l’Associació Valentes i Acompanyades

9 de setembre de 2021

Les dues entitats gironines signem un acord per crear i desenvolupar espais mutus de col·laboració en els àmbits socials d’interès comú. Fundació SER.GI i l’Associació Valentes i Acompanyades posem en valor el treball en xarxa com a eina imprescindible per oferir una atenció de qualitat i per ajudar a donar respostes de manera més comunitària […]