Detall quantitatiu de les microBeques16+ donades aquest curs 2021

El juliol passat es va tancar la campanya MicroBeques 16+ impulsada per la Fundació SER.GI on es van recaptar un total de 8.559,70€. Una suma considerable recollida apartir de donatius de particulars a traves del crowdfunding (3.070€) i d’una aportació de la Fundació “la Caixa” a través de Caixabank (6.000€). Els diners recaptats  han permès, per aquest curs 2021-22, oferir oportunitats educatives a 25 joves que es detallen a continuació.

Son ajudes directes a 25 adolescents (10 nois i 15 noies) de les comarques gironines que la Fundació SER.GI acompanya des dels diferents projectes socioeducatius que realitza a Celrà, Lloret, Salt i Girona. Un suport que procura minimitzar la situació vulnerable en la que es troben per tal de seguir els seus itineraris formatius o pre-laborals.

Les beques es concreten en fer front a les despeses de 13 matrícules a formacions diverses, adquirir 6 ordinadors i 2 mòbils que permet accedir i treballar continguts digitals, fer front a les quotes de transport per a 3 joves que estudien a fora del seu domicili i per pagar el cost d’una sortida extraescolar, taxes per obtenir el títol i lloguer de material per a 3 joves més. Cal destacar que encara queden alguns diners pendents d’assignar, procés que es realitzarà en els propers mesos.

Des de l’àrea d’educació de la Fundació SER.GI es treballa per donar oportunitats educatives a adolescents que es troben en una situació vulnerable. Durant el curs passat, la Fundació va acompanyar des dels diferents projectes al territori gironí, a 463 persones joves. Moltes d’aquestes abandonen els estudis per falta de recursos de les seves famílies i s’allunyen així de millorar les seves expectatives de vida en un moment clau: la transició cap a l’edat adulta. Per aquest motiu, més enllà de l’acompanyament imprescindible que ja s’imparteix, la Fundació SER.GI demana el suport econòmic amb la campanya anual microBeques16+. Al voltant de l’abril 2022 es realitzarà un acte obert al públic on es farà una valoració més qualitativa d’aquestes ajudes i acompanyament. L’acte contindrà alguna activitat relacionada amb les oportunitats educatives i serà coorganitzada per les mateixes persones joves. Serà el tret de sortida de la campanya microBeques 2022, coincidint amb el calendari de matrícules a les diferents formacions pel proper curs, i que forçats per la necessitat, la Fundació tornarà a sol·licitar la col·laboració de particulars i empreses per tal de procurar no deixar a ningú enrere.

DETALL AJUDES MICROBEQUES 16+, curs 2021-22

Diners obtinguts: 8.859,70€

• Gastats: 7.390,98€
  • Pendents: 1.468,72€