Crida contra la persecució del col·lectiu romaní

La Fundació SER.GI dóna suport a la iniciativa de l’associació juvenir Kethane, que juntament amb AA.SS (Associació per a l’Atenció, Serveis i Solidaritat) duran a terme el proper dilluns 28 d’octubre a les 18.00h a plaça Miquel Santaló (plaça de l’hotel Carlemany) per denunciar “la mort dels drets humans a Europa” , que ha quedat palès aquests darrers dies amb el cas de la Leonarda Dibrani, la jove d’ètnia gitana expulsada de França, juntament amb la seva famíia.

Ens unim a la crida a la participació en aquest acte a totes les institucions i societat civil en general i us volem fer arribar una mostra que il·lustra la persecució real i sistemàtica que estem patint els romanís i els immigrants en països com França, Itàlia, Espanya, Alemanya, Eslovàquia, Kosovo, República Txeca, etc… Per aquest motiu recomanem la lectura dels articles publicats pel diari “El País” i “Público” respectivament. En aquests, s’exposa el cas concret sobre la vexació patida per una nena gitana kosovar a França, al ser detinguda en un autobús escolar i deportada juntament amb la seva família.

Considerem que la persecució patida pels romanís actualment també es justifica en una discriminació per motius d’origen ètnic, i obvien moltes conquestes aconseguides al llarg de la història, com per exemple la Declaració Universal dels Drets humans o l’acord de Schengen.

Això ens porta a situacions dramàtiques en les famílies víctimes d’aquesta discriminació que o bé són deportades, o bé opten per fer-se invisibles socialment fins al punt de no escolaritzar als seus fills per por a ser deportats. D’altra banda, aquesta situació fa que els gitanos francesos tinguin actituds de rebuig cap a altres gitanos estrangers per por a patir les mateixes conseqüències.

Des de l’Agrupació juvenil Khetane i A.A.S.S.-Associació per l’Atenció de Serveis i Solidaritat, i en col·laboració de l’Associació de Veïns Font de la Pólvora i la Fundació SER.GI, entre altres entitats a nivell estatal, us convoquem per a la Concentració que tindrà lloc el dia 28 d’ octubre a las 18.00h en la plaça Miquel Santaló (plaça de l’hotel Carlemany). L’acte consistirà en la posada en escena d’una performance i de la lectura d’un manifest contra la mort dels drets humans a Europa.

Esperem que les nostres raons puguin mobilitzar la vostra participació en aquesta causa que és de tots i totes.

Article de Publico / Article del País (1) / Article del País (2)