80 persones assisteixen al cinema dins el cicle Sinergies 2019

29 de novembre de 2019

Prop de 80 assisteixen a la projecció de la pel·lícula ‘Rafiki’ al cinemes ABC de Girona dins el cicle Sinergies 2019.

El passat divendres 29 de novembre al Cinema Truffaut es va projectar Rafiki, de Wanuri Kahiu (Kenya, 2019), que ens explica com dues noies estudiants de Nairobi hauran de triar entre l’amor i la seguretat davant una societat kenyana molt conservadora. La pel·lícula, prohibida a Kènia suposadament per “fomentar” el lesbianisme, va ser nominada als Oscars 2019 i va aconseguir el Premi a la millor actriu al FESPACO (Festival Panafricà de Cine i Televisió d’Ouagadougou) de Burkina Faso, festival de referència de tot el continent africà.

L’acte organitzat conjuntament amb el Festival Protesta culmina el cicle, després que s’oferís al web de la Fundació una sessió online on es podien visionar 5 curtmetratges (2 ficcions i 3 documentals). Tot plegat per reflexionar sobre el gènere i els matisos que apareixen entre els dos únics models acceptats fins al moment i com s’expressen en diferents parts del nostre món.

En acabat intercanviem impressions amb l’associació ACATHI.