Siner[gi]es 2020

La llavor del masclisme. Els primers impactes del masclisme en l’adolescència.
Parella - família - societat

La Fundació SER.Gi, presenta per cinquè any consecutiu el cicle d’activitats Siner[Gi]es. Enguany posem el focus als primers impactes del masclisme en l’adolescència. Com la llavor del masclisme pot créixer i limitar les llibertats de la dona. Masclisme a la parella, a la família i a la societat que l’envolta. El masclisme, i la violència de gènere no és només quan es produeix l’agressió, sinó que va molt més enllà i està present a la nostra societat d’una manera estructural.

El Siner[Gi]es 2020, amb voluntat de sensibilització i transformació, consta de dues activitats: un cinefòrum i una acció complementària de teatre-debat en un institut de batxillerat.

[CINEFÒRUM: PELÍCUL·LA + DEBAT]

Cinefòrum el dissabte 12 de desembre a les 11.00 h. al cinema TRUFFAUT.
Es projectarà la pel·lícula La innocència de Lucía Alemany, que ha rebut set nominacions als Premis Gaudí i dues als Goya.

El film ens parla de la Lis, una adolescent que es queda embarassada en una relació d’estiu i que somia a convertir-se en artista de circ i sortir del seu poble, però s’adona que per aconseguir-ho, haurà d’enfrontar-se a tot allò que l’ofega.

La pel·lícula serà presentada pel cinèfil Guillem Terribas i en acabat es realitzarà un DEBAT conduït i dinamitzat per Cristina Vila, tècnica en igualtat i gènere a l’ajuntament de Girona.

Al sortir de l’activitat es sol·licitarà una aportació voluntària en concepte de taquilla inversa, que ajudarà a la Fundació SER.Gi a seguir treballant en els seus projectes socials o de sensibilització.

Públic: obert a tothom (aforament limitat)
Lloc: Cinema Truffaut
(Plaça Jordi de Sant Jordi, s/n – Cinemes Albèniz Plaça, Girona)
Data: Dissabte 12 de desembre, 11.00h

L’acte es realitza amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona i el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, de la Generalitat de Catalunya.

Reserva la teva plaça al cinefòrum.
Inscripcions tancades

SinerGIes 2020 - La innocència

Activitat complementària

[TEATRE – DEBAT A L’AULA]

En paral·lel i com activitat complementària, hem realitzat una acció en un institut de batxillerat. L’acció consisteix en la interpretació a dins de l’aula del monòleg “La corda“, un revulsiu per iniciar una discussió àmplia sobre l’origen de la violència de gènere en el món adolescent. El teatre-debat l’hem realitzat el 25 de novembre, Dia Internacional contra la violència de gènere, i ha resultat molt profitós i participat per tot l’alumnat.

Públic: estudiants 1er batxillerat (no obert al públic)
Lloc: Institut Santa Eugènia
Data: Dimecres 25 de novembre

La corda és una proposta de teatre-debat de la companyia TeDebat de l’Associació Cultural Granollers, per ser representada dins de l’aula. Un sol actor o una sola actriu, un bon tema i un bon monòleg. Tot plegat, una proposta que convida a reflexionar i debatre alguns temes de l’actualitat més punyent, propers als joves.

Més info: fundacio.acgranollers.cat/tedebat/microtedebat

Algunes imatges