Siner[GI]es 2017

Deconstruint fronteres

Al llarg del cicle Siner[GI]es s’han programat diferents taules rodones, tallers i accions al carrer. La segona activitat serà el 6 d’octubre i consistirà una taula rodona protagonitzada per joves de Girona i Salt titulada “Les nostres fronteres”. Posteriorment, l’11 d’octubre, tindrà lloc la taula “Més enllà de les fronteres”; el 20 d’octubre, serà el torn de la taula “Fronteres de la quotidianitat”; el cicle prosseguirà el 30 de novembre amb una acció al carrer titulada “Fronteres, migració i refugi” a càrrec de la companyia de teatre Kilalia; finalment el 2 de novembre tindrà lloc el taller teatral “Atrapats entre dues realitats” a càrrec de la companyia de teatre “La Nave Va”. La majoria d’activitats tindran lloc a l’Espai Marfà de Santa Eugènia. Durant les setmanes que dura el cicle Siner[GI]es també es durà a terme el taller Maleta Migratòria als centres cívics de Girona.

La Fundació SER.GI porta més de 20 anys treballant la sensibilització al voltant de valors de la convivència, la diversitat i la inclusió social a Girona. En aquesta edició es compta amb les sinergies d’altres entitats socials, institucions i persones a títol personal que són clau en l’entramat social del municipi de Girona. Totes elles formen part del grup motor que ha ajudat a dissenyar el programa i que participa en les diferents activitats.

PROGRAMA (descarregar en format PDF)
Projecció documental: Llévate mis amores
Cicle “Cinema i Solidaritat”. Dimarts 26 de setembre. A les 20.30 h al Cinema Truffaut
Debat dinamitzat per Eunice Romero Rivera. Eunice Romero va venir de Mèxic a Catalunya el 2003 i des d’aleshores investiga qüestions de migracions, diversitat i nacionalisme des d’una perspectiva sociològica. Al llarg de la seva trajectòria, s’ha mantingut activa en favor de la diversitat a Catalunya i ha assessorat diverses ONGs, així com al Govern de la Generalitat en aquestes qüestions. Va formar part del comitè d’experts del Pacte Nacional per a la Immigració de Catalunya. És politòloga (Tec de Monterrey, Mèxic) i DEA en Sociologia (UAB). Actualment és candidata a doctora a la UOC amb una tesi que interroga la relació entre immigració i sentit de pertinença nacional a la Catalunya contemporània.

Taula: Les nostres fronteres
Divendres 6 d’octubre. A les 19.00 h a l’Espai Marfà
Amb la participació de Joves de Girona i Salt i moderat per Saady Suazo

Taula: Més enllà de les fronteres
Dimecres 11 d’octubre. A les 19.00 h a l’Espai Marfà
Amb la participació de Pablo Tosco, fotoperiodista Intermón Oxfam, Karim Sabni, de la plataforma Girona Acull, Tayssir Azouz Traductor, filòleg i comunicador i moderat per Marco Aparicio.

Taula: Fronteres de la quotidianitat
Divendres 20 d’octubre. A les 19.00 h a l’Espai Marfà
Amb la participació de Natàlia Sánchez, de la productora Metromuster, Anna Serra, de Creu Roja, Flora Ridaura, de Càritas, i moderat per Pere Cortada.

Acció: Fronteres, migració i refugi
Dilluns 30 d’octubre. A partir de les 16.00 h a la plaça Santa Susanna
A càrrec de la companyia de teatre Kilalia

Taller Teatral: Atrapats entre dues realitats