Nova campanya de captació de pisos a Figueres per destinar-los a dones que han patit violència masclista

Aquest mes de maig i durant tot el juny, la Fundació SERGI es mobilitza amb la campanya “Tens un Pis Buit? Omple’l de Vida” a Figueres i les seves rodalies, amb l’objectiu d’aconseguir habitatges buits per destinar-los a lloguer social i acollir-hi a dones que han patit violència masclista. La iniciativa busca cobrir la necessitat d’almenys dos habitatges per a les dones de la comarca que busquen un lloc segur per reconstruir les seves vides.

Es tracta d’una nova crida de SERGI, com la que va realitzar el 2022 a Figueres, on es demanaven 2 pisos i se’n van aconseguir 5. Actualment  la Fundació SERGI acompanya a 17 dones supervivents a la violència masclista que, després del seu pas pels dispositius d’acollida i suport, poder disposar d’un habitatge i d’un acompanyament els està permetent refer i emprendre un nou projecte de vida amb els seus fills i filles. Amb el projecte “Dones Supervivents”, que es va iniciar el 2016, la Fundació SERGI ha incorporat 17 pisos actius per acollir-hi 17 dones supervivents a la violència masclista i els seus fills i filles.  9 pisos són a Figueres, 3 a Girona i 5 a Salt.

La campanya, que s’allargarà tot el mes de maig de manera activa, però que resta oberta permanentment, fa una crida a les persones propietàries particulars que disposin d’algun pis buit a Figueres o a poblacions properes, a posar-lo a lloguer social de manera temporal de la mà de la Fundació SERGI. El preu del lloguer serà acordat segons possibilitats i a canvi, la persona propietària obtindrà certs avantatges i descomptes i contribuirà a fer que dones que han patit violència masclista puguin refer les seves vides.

Amb l’objectiu de conscienciar i donar visibilitat a aquesta problemàtica, SERGI realitzarà una enganxada de cartells a Figueres i altres accions a les xarxes socials.

Què s’ofereix al propietari?

Les persones propietàries que participin en el programa de lloguer social de la Fundació SERGI, cediran l’habitatge durant el contracte de lloguer, i a canvi, obtindran els següents avantatges:

• Cobrament del lloguer mensual garantit
  • Assegurança gratuïta durant tota la vigència del contracte
  • Gestió administrativa gratuïta
  • Tràmits per sol·licitar el Certificat Eficiència energètica / Cèdula habitabilitat
  • Bonificació d’IBI
  • Seguiment periòdic al domicili
  • Retorn de l’habitatge en el mateix estat de conservació

“Ens sentim molt satisfets que SERGI ens hagi llogat dos habitatges. No hem tingut cap incidència ni amb SERGI ni amb les usuàries allotjades als nostres pisos. És una bona opció per la propietat, per SERGI i per les usuàries.”

Testimoni propietària 2024)

La Fundació SERGI gestiona actualment 140 pisos: 128 procedents de particulars, 8 de titularitat municipal i 4 de propis. Tots ells destinats a lloguer social i 17 dels quals destinats al programa “dones supervivents” a la violència masclista i als seus fills i filles.