L'estat de l'educació a Catalunya

Presentació de l’anuari 2008 publicat per la Fundació Jaume Bofill

El proper dimecres 19 de maig a les 19 h. al Centre Cultural La Mercè de Girona, tindrà lloc la presentació de l’anuari que edita la Fundació Jaume Bofill i que avalua l’estat de l’educació a Catalunya.

L’acte que servirà per reflexionar sobre el fracàs i l’èxit escolar en les diferents etapes educatives comptarà amb Ferran Ferrer, director de l’anuari i catedràtic d’Educació Comparada per la UAB, Carles Serra, coordinador de l’estudi de Pedagogia de la UdG, Albert Quintana, professor i vicepresident de la Fundació SER.GI, i Anna Jolonch, de la Fundació Jaume Bofill.

L’anuari presenta, des del rigor de les dades i la pluralitat d’analistes que hi participen, una radiografia del sistema educatiu no universitari del nostre país.
S’estructura en quatre parts. Una primera part en què es presenten i s’interpreten els indicadors més significatius per entendre quina és la realitat i quina ha estat l’evolució de l’educació a Catalunya al llarg dels darrers anys. Una segona part centrada en l’anàlisi de l’agenda política educativa al nostre país. En la tercera part s’analitzen els reptes i oportunitats de l’educació a Catalunya, fent atenció als instruments del sistema per fer front i reduir el fracàs escolar. Finalment, hi ha un apartat de conclusions, prioritats i propostes.

Aquesta és una publicació imprescindible per a tothom que vulgui conèixer amb detall l’estat de l’educació al nostre país. Les aportacions dels autors, especialment la del seu director Ferran Ferrer en el darrer apartat, ajuden a la reflexió en un dels àmbits més importants de la política i la societat al nostre país.

Podeu accedir al document en format PDF des de la web de la Fundació Jaume Bofill