La Fundació SER.GI continua el Pla d'Acollida de Salt

Arran del recent conveni signat amb l’ajuntament de Salt, aquest mes de juliol la Fundació SER.GI comencem a treballar en el PLA D’ACOLLIDA MUNICIPAL. Pretenem treballar conjuntament amb les institucions públiques, les entitats civils i els ciutadans particulars en l’elaboració d’un Pla integral d’acollida municipal que partint de l’experiencia de cadascú, cerqui la participació, col·laboració, coordinació, implicació i disponibilitat d’acollida de tots, és a dir, de la globalitat dels agents. Promourem el treball comunitari i la participació dels professionals i agents que, dia a dia, atenen, informen i acullen als nous ciutadans/nes, en l’elaboració de propostes i la implementació de serveis, intervencions o assessoraments tècnics que els puguin donar suport i els facilitin la tasca d’acollida que fan a nivell específic dins del seu servei i general de la ciutat. Per tal fi, tindrem  en compte, per una banda, les diferents accions – que les institucions, les entitats i els ciutadans saltencs i saltenques han anat fent durant tot aquests anys i les que encara es fan – per tal de facilitar la recepció i acollida de nous ciutadans i ciutadanes al municipi, la informació i formació sobre la ciutat, l’entorn geogràfic, social, cultural, lingüístic, laboral, etc. i l’accés als diferents serveis i recursos en condicions d’igualtat de drets i obligacions i, per l’altra, la recent aprovada llei d’acollida que insta als municipis a la realització d’itineraris d’acollida basats en accions formatives dirigides als nous ciutadans que s’empadronin.
L’Equip que desenvoluparà aquest Pla és format per dues tècniques i la coordinadora de l’Àrea de Ciutadania i Desenvolupament comunitàri de la Fundació SER.GI, i, seran les encarregades de fer efectives actuacions tals com una futura taula d’acollida formada pels professionals i entitats que acullen, la sistematització d’un protocol d’acollida general i conjunt amb, dels i per als agents d’acollida de la ciutat, la unificació de criteris d’informació i, en conseqüència, l’elaboració de materials informatius d’acollida a determinar conjuntament, cursos d’acollida i de coneixement de l’entorn, de la llengua i del mercat laboral adreçats a nous ciutadans i ciutadanes etc.

El Pla d’Acollida de Salt serà dinamitzat a partir dels principis de la dinamització comunitària, la   pedagogia de la participació, i el treball en xarxa.

Autor de la fotografia: Jofre Ferrer

Arran del recent conveni signat amb l'ajuntament de Salt, aquest mes de juliol la Fundació SER.GI comencem a treballar en el PLA D'ACOLLIDA MUNICIPAL. Pretenem treballar conjuntament amb les institucions públiques, les entitats civils i els ciutadans particulars en l'elaboració d'un Pla integral d'acollida municipal que partint de l'experiencia de cadascú, cerqui la participació, col·laboració, coordinació, implicació i disponibilitat d'acollida de tots, és a dir, de la globalitat dels agents. Promourem el treball comunitari i la participació dels professionals i agents que, dia a dia, atenen, informen i acullen als nous ciutadans/nes, en l'elaboració de propostes i la implementació de serveis, intervencions o assessoraments tècnics que els puguin donar suport i els facilitin la tasca d'acollida que fan a nivell específic dins del seu servei i general de la ciutat. Per tal fi, tindrem  en compte, per una banda, les diferents accions - que les institucions, les
 entitats i els ciutadans saltencs i saltenques han anat fent durant tot aquests anys i les que encara es fan - per tal de facilitar la recepció i acollida de nous ciutadans i ciutadanes al municipi, la informació i formació sobre la ciutat, l'entorn geogràfic, social, cultural, lingüístic, laboral, etc. i l'accés als diferents serveis i recursos en condicions d'igualtat de drets i obligacions i, per l'altra, la recent aprovada llei d'acollida que insta als municipis a la realització d'itineraris d'acollida basats en accions formatives dirigides als nous ciutadans que s'empadronin.
L'Equip que desenvoluparà aquest Pla és format per dues tècniques i la
coordinadora de l'Àrea de Ciutadania i Desenvolupament comunitàri de la
Fundació SER.GI, i, seran les encarregades de fer efectives actuacions tals com una futura taula d'acollida formada pels professionals i entitats que acullen, la sistematització d'un protocol d'acollida general i conjunt amb, dels i per als agents d'acollida de la ciutat, la unificació de criteris d'informació i, en conseqüència, l'elaboració de materials informatius d'acollida a determinar conjuntament, cursos d'acollida i de coneixement de l'entorn, de la llengua i del mercat laboral adreçats a nous ciutadans i ciutadanes etc.
El Pla d'Acollida de Salt serà dinamitzat a partir dels principis de la dinamització comunitària, la   pedagogia de la participació, i el treball en xarxa.