Siner[gi]es 2021

Sobreviure a les violències

La Fundació SER.Gi, presenta per sisè any consecutiu el cicle d’activitats Siner[Gi]es amb la voluntat de sensibilització, debat i transformació social..

En aquesta edició parlarem d’habitatge i altres recursos per refer la vida després de la violència masclista. Com recomençar de manera autònoma i independent i recuperar l’auto confiança i la xarxa de suport emocional.

El Cicle Siner[Gi]es 2021 consta de tres activitats:

• una taula rodona
  • un cinefòrum
  • una acció de teatre-debat en un institut de batxillerat

Divendres 26 de novembre, 19.00 h

[TAULA RODONA]

Sobreviure a les violències
Quines són les violències que pateixen les dones al segle XXI?
Quins drets bàsics se’ls vulneren?
Quines opcions té la dona per sobreviure?
Com treballem a la Fundació SER.GI el projecte “Dones supervivents”?

Des de l’expertesa de les persones i entitats participants parlarem de la vulneració de drets bàsics i essencials que pateixen encara les dones, la intervenció i acompanyament quan es vulnera la seva llibertat i autonomia i com potenciar la mobilització, l’organització i l’empoderament.

Amb la participació de:

• Mònica Caldas (Càritas Girona)
  • Ariadna Vilà (Valentes i Acompanyades)
  • Lobna Dahech (Mujeres Diversas 8M)
  • Fundació SER.GI

Modera: Sònia Cervià (Coordinadora d’ONG solidàries)

Públic: obert a tothom
Lloc: Centre Cívic Barri Vell-Mercadal  (C. Cort Reial 7, Girona)
Data: divendres 26 de novembre, a les 19.00h

Dissabte 27 de novembre, 11.00 h

[CINEFÒRUM]

Projectarem la pel·lícula irlandesa Volver a empezar” (Herself) dirigida per Phyllida Lloyd i estrenada el 2020.

El film ens parla de la Sandra, una jove mare soltera que un dia decideix abandonar el seu abusiu exmarit i lluitar contra el corrupte sistema immobiliari. La seva idea consisteix a construir casa seva, una llar càlida, segura i feliç on creixin les seves dues filles petites. Per això comptarà amb una sèrie d’amics disposats a recolzar-la i ajudar-la. En el procés, a més, no només reconstrueix la seva vida, sinó que també s’hi descobreix.

La pel·lícula serà presentada pel cinèfil Guillem Terribas i en acabat es realitzarà un DEBAT amb la participació i testimoniatge del Sindicat d’Habitatge de Salt.

Al sortir de l’activitat es sol·licitarà una aportació voluntària en concepte de taquilla inversa, que ajudarà a la Fundació SER.Gi a seguir treballant en el projecte d’acompanyament i habitatge per a Dones supervivents a la violència masclista.

Públic: obert a tothom
Lloc: Cinema Truffaut
(Carrer Nou del Teatre, 16, Girona)
Data: dissabte 27 de novembre, a les 11.00 h.

SinerGIes 2021

Activitat complementària – no oberta al públic

[TEATRE – DEBAT A L’AULA]

En paral·lel i com activitat complementària, hem realitzat una acció en un institut de batxillerat. L’acció consisteix en la interpretació a dins de l’aula del monòleg “La corda“, un revulsiu per iniciar una discussió àmplia sobre l’origen de la violència de gènere en el món adolescent. El teatre-debat és una activitat que es pot emmarcar al voltant del 25 de novembre, Dia Internacional contra la violència de gènere, i resulta molt profitosa per tot l’alumnat.

Públic: estudiants 4rt ESO (no obert al públic)
Lloc: Institut Montilivi de Girona
Data: Dijous 18 de novembre

La corda és una proposta de teatre-debat de la companyia TeDebat de l’Associació Cultural Granollers, per ser representada dins de l’aula. Un sol actor o una sola actriu, un bon tema i un bon monòleg. Tot plegat, una proposta que convida a reflexionar i debatre alguns temes de l’actualitat més punyent, propers als joves.

Més info: fundacio.acgranollers.cat/tedebat/microtedebat

Amb el suport de: