Formació en línia per a professionals

L’acció comunitària i el distanciament social....
Un nou paradigma?
Ho definim entre tots?

distancia2

Introducció

Avui en dia, ens trobem en un nou escenari comunitari; la distància física és la mesura preventiva principal que aconsellen els epidemiòlegs per evitar la propagació de la COVID 19.

Ara, la distància social, per se, no és lo contrari i antagònic a “l’escènica comunitària”, al vincle social?

La present iniciativa sorgeix de l’afectació que té la situació actual en relació a l’acció comunitària. Els professionals del treball comunitari ens hem de poder reinventar i trobar eines i metodologia d’intervenció que ens permetin relacionar-nos des del vincle no obstant mantenir les distàncies físiques i socials.

Aquest reinventar-se s’ha de fer des del compromís i des de la cura de les persones i famílies més desfavorides, “les oblidades de sempre”, les invisibles; les distàncies socials no son noves per a elles. Ho hem de poder reflexionar des de la mirada de la interculturalitat.

Farem també menció a les famílies reagrupades i tot allò que a nivell relacional pot implicar aquesta proximitat “forçosa” per la reconstrucció de vincles truncats per una separació.

Parlarem també de com l’acompanyament professional ens fa ressò a nivell emocional i com hem de jugar amb l’empatia, com posar-nos en el lloc de l’altre, sense confondre’s amb l’altre.

En aquestes càpsules formatives plantejarem i construirem entre tots escenaris i relats d’acció comunitària.

Estructura de cada sessió:

• Introducció,
  • Desenvolupament del tema,
  • Exercici pràctic o reflexió guiada
  • Torn de preguntes i
  • Conclusions

Continguts

100% online i gratuït. Places limitades.

S’utilitzarà l’eina de Webinar de ZOOM.

La inscripció pot ser per a cada sessió individual o per a les 4 sessions.

INSCRIPCIONS TANCADES!

Aforament complert.
Moltes gràcies!
28/05/2020 15.16 h

Dilluns 8, 15, 22 i 29 de juny 2020, a les 16h.

DURADA: 1 hora aproximadament cada sessió.

A qui està adreçat?

L’actuació està pensada per arribar a tots i totes les professionals del món social, de l’administració i de les entitats socials, estudiants d’educació social, treball social, psicologia… voluntaris i tots aquells que vulguin compartir les seves inquietuds i coneixements.

Formadora:

Mónica Cívico, membre de l’equip coordinador de la Fundació Ser·Gi. Coordinadora de l’àrea de Ciutadania i participació de la Fundació. Llicenciada en psicologia, psicoterapeuta sistèmica.

* Il·lustració generada a partir d’original de freepik – www.freepik.es