Una casa unifamiliar amb dues habitacions, situada al centre del poble de Vidreres, ha estat rehabilitada i ja està a punt per acollir una nova família. Es tracta d’un habitatge cedit a la Fundació SERGI per un període de 10 anys, gràcies a un acord signat el setembre de 2024, que ha permès dur a terme una reforma integral de l’immoble.
Aquest habitatge forma part de la borsa de lloguer social de l’Ajuntament de Vidreres, gestionada per la Fundació SERGI en el marc d’un conveni de col·laboració amb el consistori. Durant el mes de juny 2025 es signarà el contracte de lloguer amb la família adjudicatària, que podrà accedir a un habitatge digne a un preu assequible.
Aquesta actuació s’emmarca dins la campanya “ReHabitem”, una iniciativa impulsada per la Fundació SERGI per mobilitzar habitatges buits i posar-los a disposició de persones i famílies en situació de vulnerabilitat. Amb aquesta ja són dues les rehabilitacions finalitzades dins la campanya, i un tercer habitatge es troba actualment en tràmits.
Algunes images de la rehabilitació de l'habitatge a Vidreres:
Tens un pis per llogar? Obre la porta al lloguer social!
Des de la Fundació SERGI fem una crida a totes les persones propietàries d’habitatges buits perquè considerin la possibilitat de cedir-los temporalment. Tant si cal una rehabilitació com si no, aquestes cessions no només tenen un impacte social directe, sinó que també ofereixen beneficis per a les propietàries, com el cobrament garantit del lloguer, el seguiment de l’estat de l’immoble i de les famílies que hi resideixen.
Amb iniciatives com “ReHabitem” (amb rehabilitació) i “Obre la porta al Lloguer social” (sense), seguim treballant per garantir el dret a l’habitatge i construir pobles i ciutats més justos i inclusius.