X Nit Jove de Cinema Solidari

Dijous 19 de novembre de 2015. A partir de les 17.30h, al Cinema Truffaut de Girona. Entrada gratuïta

La Nit Jove de Cinema Solidari és una iniciativa de l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament de la UdG i de la Coordinadora d’ONG Solidàries que té com a objectiu acostar i fomentar de manera lúdica els continguts de solidaritat que es treballen a les dues entitats, a la ciutadania i, en especial, al públic universitari.

17.30hMil veces buenas noches (117’). Any 2013. Director: Erik Poppe
Presentació a càrrec de Comissió de Periodisme Solidari Rebecca és una reportera gràfica experta en conflictes bèl·lics. Al viure dia a dia la mort i la destrucció, la dona es pregunta quins beneficis pot tenir el seu treball per a l’ésser humà: si només és una qüestió estètica o si pel contrari, emeten un missatge que pugui calar en la societat i fer que aquesta canviï el seu punt de vista respecte a la realitat. Quan és la seva pròpia vida la que està en perill, el seu marit i els seus fills la posaran entre l’espasa i la paret en obligar-la a escollir entre la seva feina o la seva família.

19.40h – Presentació X Nit Jove de Cinema Solidari, a càrrec de Sílvia Lloveras, de l’Oficina de Cooperació de la UdG, i d’Anna Bonmatí, de la Coordinadora d’ONG Solidàries.

19.55h – Django Desencadenado (165’). Any 2012. Director: Quentin Tarantino
Presentació a càrrec de l’Associació pel Desenvolupament del Riu Senegal
A Texas, dos anys abans d’esclatar la Guerra Civil Americana, King Schultz, un caçarecompenses alemany que segueix la pista a uns assassins per cobrar pels seus caps, li promet a l’esclau negre Django, que el deixarà lliure si l’ajuda a atrapar-los. Ell accepta, perquè després vol anar a buscar la seva esposa Broomhilda, esclava en una plantació del terratinent Calvin Candie.

22.50 – El niño (135’). Any 2014. Director: Daniel Monzón
Presentació a càrrec de la Fundació Ser.Gi
Dos joves, El Niño i El Compi, volen iniciar-se en el món del narcotràfic en l’estret de Gibraltar. Risc, emocions i molts diners per qui sigui capaç de recórrer aquesta distància en una llanxa carregada d’haixix que vola sobre les ones. Jesús i Eva són dos agents de la Policia antidroga que porten anys intentant demostrar que la ruta d’haixix és una de les principals vies de penetració de la cocaïna a Europa. El seu objectiu és l’Anglès, un home que mou els fils des de Gibraltar, que és la base de les operacions. La creixent violència de les advertències que reben els indica que van pel bon camí. El destí d’aquests personatges, dins i fora de la llei, acaben creuant-se.

Exposició fotogràfica “LOS NADIES”
Del 19 al 27 de novembre, al vestíbul del cinema Truffaut
Exposició fotogràfica que segueix el fil del poema d’Eduardo Galeano del mateix títol. L’exposició fa referència als marginats, als exclosos del sistema econòmic i social d’arreu del planeta.

Servei de rebosteria i te marroquí
Durant l’interludi entre la primera i la segona sessió, de 19.00 a 20.00 hores, hi haurà servei de rebosteria i te marroquí, al vestíbul del cinema Truffaut.

Lliurament dels diplomes de les Beques escolars i universitàries a Salt

La Fundació Catalunya La Pedrera i la Fundació SER.GI fan el lliurament dels diplomes de les Beques escolars i universitàries a Salt. Un total de 43 alumnes de Salt han estat becats durant el darrer curs escolar. El projecte Beques escolars, iniciat l’any 2002, té com a objectiu oferir beques a estudiants en risc o situació d’exclusió social a través d’entitats socials de referència, per tal de prevenir el fracàs escolar. Des del 2016 es dona continuïtat a aquests alumnes en els seus estudis universitaris des del programa Beques universitàries. El projecte està liderat per la Fundació Catalunya La Pedrera, i a Salt el gestiona la Fundació SER.GI

Mecenatge

Primera Caminada Canina solidària