Una cinquantena de persones a la segona jornada participativa per desenvolupar el Pla d’Acció Social de la Bisbal, que dinamitza la Fundació SER.GI

El passat dissabte 25 de novembre, arribava al Teatre Mundial la 2a jornada i una cinquantena de persones van assistir a la trobada amb representants d’entitats i ciutadania. Després de la benvinguda a càrrec de l’alcalde Lluís Sais i la regidora d’Acció Social i Ciutadania, Maite Bravo, va començar la conferència oberta a la ciutadania i dins el marc del projecte La Bisbal Ciutat Viva.

La conferència ‘L’acció social: el paper de les entitats i la ciutadania en la transformació social’, va anar a càrrec de Paula Veciana, Xavier Besalú i Mohamed El Amrani. Les diverses ponències van fer palès com, a través de la inspiració i el diàleg, es pot passar de la detecció de necessitats a la formulació de propostes. «Les diferències enriqueixen, no les deixem convertir en desigualtats», va declarar el pedagog Xavier Besalú.

Els diversos ponents van constatar que aquest fet no radica en els grans projectes, sinó en petits canvis quotidians. «Cal veure les coses en positiu: somriure i transformar les petites coses, preguntar i encetar el diàleg per aprendre i compartir», va afegir Mohamed El Amrani, creador de l’Associació Xarxa de Convivència de Roses. D’altra banda, l’economista Paula Veciana va destacar «la innovació es tradueix en petites iniciatives que ajuden a reduir desigualtats».

Seguidament, encetant la segona part de la jornada, va arrencar l’espai de treball i recull de propostes per incloure al Pla local d’Acció Social (PLAS). Membres d’entitats i de la ciutadania es van situar en diferents taules on es van desenvolupar propostes de treball concretes per tal donar resposta als eixos de treball que inclourà el Pla.

L’Àrea d’Acció Social i Ciutadania de l’Ajuntament de la Bisbal preveu que el PLAS estableixi quines accions i propostes caldrà prioritzar amb l’objectiu de generar xarxes socials, millorar la convivència i enfortir la cohesió social i facilitar la igualtat d’oportunitats de bisbalenques i bisbalencs. Per tal que les línies estratègiques del PLAS siguin àmpliament compartides, des de l’octubre es va posar en marxa un procés participatiu que vol garantir la màxima implicació de les entitats i la ciutadania i establir mecanismes de retorn entre institucions i ciutadania.

El PLAS gira al voltant de la idea que les actuacions en l’àmbit social només poden ser efectives si es plantegen de manera transversal. A la pràctica això es tradueix en el fet que per fer polítiques socials cal coordinar les actuacions des de l’administració amb les entitats i la ciutadania sota un marc i uns objectius comuns.

El teixit associatiu de la Bisbal és un actiu molt potent al municipi i és, en si mateix, una oportunitat per a l’acció ciutadana, el foment del lleure educatiu, la posada en valor de la diversitat i la inclusió social. Durant aquesta fase participada es concretaran les línies estratègiques a seguir en matèria social des de la regidoria d’Acció Social i Ciutadania i en consonància amb un treball transversal d’abast municipal. Es preveu que el tancament i la presentació del Pla sigui a principis del 2018.

La metodologia Freinet, ahir i avui. Acte de fi de curs del MRPdeGirona

Aquest proper dimarts 28 de maig a les 18.00 h de la tarda es celebrarà l’acte de fi de curs del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona que girarà a l’entorn de FREINET: AHIR i AVUI.

L’acte, conduit per en MON MARQUÈS, professor emèrit de Pedagogia de la Universitat de Girona, estarà dividit en dues parts: Una amb la presentació del llibre “Els vaig prometre el mar”, de Sebastián Gertrúdix, professor i membre de MRP i Sergi Bernal, geogràfic i documentalista; i l’altra, amb la participació de les escoles Nabí de Barcelona i l’escola 9d4t de Quart que en l’actualitat fan servir la metodologia Freinet.

II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives

La Federació d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS) conjuntament amb la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UDG) organitzen la II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives el proper dia 24 de maig. Quan: 24 de maig de 2019, de 9 a 13h On: Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat […]

25 anys de solidaritat: Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries

Posem en valor la feina feta en 25 anys! Un any més participem a l’Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries celebrada aquest dissabte 4 de maig al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. Ha estat una jornada de retrobaments, que ha servit també per a fer balanç i celebrar els nostres 25 […]