Se celebra una nova edició de la jornada Repensem l'Escola

003okLa jornada, que ha comptat amb més d’un centenar de professionals, ha iniciat amb la conferència inaugural de Joan Subirats, doctor en ciències econòmiques i catedràtic de ciències polítiques de la UAB, que ha reflexionat sobre els canvis socials i el paper de l’escola

Després de l’èxit de les anteriors dues jornades, sota els títols “Reflexió a partir de les experiències de les escoles alternatives” i “La mirada cap a l’infant i l’adolescent”, aquest dissabte 19 d’octubre s’ha organitzat una nova edició per donar continuïtat a la necessitat dels mestres, professors, educadors i famílies de repensar l’escola, a partir d’experiències de centres públics i privats que innovant, o bé repescant antics models pedagògics, centren el procés educatiu en el nen/a o l’adolescent.

Enguany la jornada ha estat coorganitzada entre la Fundació SERGI i el Moviment de Renovació Pedagògica de Girona. L’edició d’aquest any s’ha centrat en la reflexió sobre el concepte d’escola i societat.

L’obertura de les III Jornades Repensem l’Escola ha anat a càrrec de Roser Batllori, mestra i membre del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona, i d’Albert Quintana, professor de secundària i membre de la Fundació SER.GI.

Joan Subirats, doctor en ciències econòmiques i catedràtic de ciències polítiques de la UAB, ha impartit la conferència “Escola i societat” en què ha repassat els canvis socials que influiran en l’educació, segons un estudi de l’OCDE. Subirats ha vingut a dir que “ja no es pot esperar que la formació prepari alumnes per un lloc de treball que els està esperant”. “La societat ha canviat i l’escola necessita més innovació, obertura i col·laboració”.

La jornada ha proseguit amb les taules rodones paral·leles, en què s’han exposat les experiències de l’Institut Vallvera de Salt, l’Escola Vilamagore de Sant Pere de Vilamajor, l’Escola l’Amistat de Figueres, l’Institut de Sils, l’Escola Fructuós Gelabert de Barcelona, l’Escola Bressol de Girona, l’Escola El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer, les Escoles de Rubí, l’Escola La Fassina i l’Escola Dalmau Carles de Girona.

A la tarda ha estat el moment dels tallers simultanis, on els assistents han pogut participar als tallers d’Educació Amorosa, de Pedagogia Sistèmica, de Ioga a l’escola, de Co-creació, de Robòtica a Educació Infantil, de PNL a l’escola, d’Art, Dansa i Poesia Corporal, d’Eines Didàtiques amb tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement, i d’Escacs a l’escola.

La cloenda de la jornada ha anat a càrrec de Xavier Besalú, doctor en Pedagogia i professor d’Educació Intercultural i Didàctica a la UdG.

Lliurament dels diplomes de les Beques escolars i universitàries a Salt

La Fundació Catalunya La Pedrera i la Fundació SER.GI fan el lliurament dels diplomes de les Beques escolars i universitàries a Salt. Un total de 43 alumnes de Salt han estat becats durant el darrer curs escolar. El projecte Beques escolars, iniciat l’any 2002, té com a objectiu oferir beques a estudiants en risc o situació d’exclusió social a través d’entitats socials de referència, per tal de prevenir el fracàs escolar. Des del 2016 es dona continuïtat a aquests alumnes en els seus estudis universitaris des del programa Beques universitàries. El projecte està liderat per la Fundació Catalunya La Pedrera, i a Salt el gestiona la Fundació SER.GI

Mecenatge

Primera Caminada Canina solidària