Segona edició del curs “L'acollida sociolingüística de persones nouvingudes”

hotel dentitatsLa Fundació SER.GI, ACEFIR (Associació Catalana per a l’Educació, la Formació i la Recerca) i Càritas Diocesana de Girona, organitzem conjuntament la segona edició del curs “L’acollida sociolingüística de persones nouvingudes”.

Aquesta iniciativa va néixer l’any passat amb la voluntat d’oferir una formació a les persones que treballen o col·laboren en entitats i institucions dedicades a l’acollida i l’aprenentatge de segones llengües amb persones immigrades.

Ja fa temps que Catalunya ha esdevingut una terra on s’han establert persones d’orígens diversos. Algunes d’elles, entre altres necessitats, presenten analfabetisme o falta de competències comunicatives orals en llengua catalana. Aquests últims anys de crisi han posat de manifest, encara més, les mancances formatives que pateixen algunes de les persones immigrades, i les dificultats que els suposa a l’hora de trobar feina.

El programa està adreçat a persones, tant professionals com voluntàries, que treballen en l’acollida sociolingüística de les persones joves i adultes migrades, perquè tinguin una formació que els permeti ser més eficaces en la seva actuació.

El curs té el reconeixement de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Girona i del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

El curs “L’acollida sociolingüística de persones nouvingudes” tindrà lloc a la sala d’actes de l’Hotel d’Entitats, al carrer de la Rutlla, 20, de Girona. Les sessions es realitzaran els divendres marcats als calendaris de 17:30 a 20:30.

En aquesta edició oferim un segon bloc del curs que amplia la formació del primer bloc. Els dos blocs són independents. Caldrà assistir al 80% de les sessions del bloc per a poder obtenir el certificat d’ensenyament.

A més, enguany, també oferim la possibilitat de participar en càpsules formatives (sessions independents). En aquest cas només s’oferirà un certificat de participació expedit per la plataforma CAS, organitzadora de la formació.

Trobareu més informació, el programa, la inscripció, el preu i altres qüestions d’interès al següent blog: www.acollidasociolinguisticacas.blogspot.com

Lliurament dels diplomes de les Beques escolars i universitàries a Salt

La Fundació Catalunya La Pedrera i la Fundació SER.GI fan el lliurament dels diplomes de les Beques escolars i universitàries a Salt. Un total de 43 alumnes de Salt han estat becats durant el darrer curs escolar. El projecte Beques escolars, iniciat l’any 2002, té com a objectiu oferir beques a estudiants en risc o situació d’exclusió social a través d’entitats socials de referència, per tal de prevenir el fracàs escolar. Des del 2016 es dona continuïtat a aquests alumnes en els seus estudis universitaris des del programa Beques universitàries. El projecte està liderat per la Fundació Catalunya La Pedrera, i a Salt el gestiona la Fundació SER.GI

Mecenatge