dijous 22
novembre 2018
18 h
auditori de la Biblioteca Carles Rahola

Representants del col·lectiu hondureny i de sindicats del sector carni parlen de les discriminacions quotidianes

Aquest dijous 22 de novembre a les 18.00 h, a l’auditori de la Biblioteca Carles Rahola tindrà lloc el diàleg “Discriminacions quotidianes” dins el cicle “Siner[GI]es. Relats de la quotidianitat en moviment”.

L’activitat comptarà amb la presència de la Jessenia Lagos, membre de l’Associació social cultural de Hondureños en Girona, i en Daniel Litvak, Responsable del Sector Càrnic i Comunicació CCOO d’Indústria de Girona, que parlaran de la precarització de determinats sectors laborals que moltes vegades estan silenciats i que comencen a mobilitzar-se. El diàleg estarà dinamitzat per Mònica Tarradellas, advocada i activista. La intenció del diàleg és donar veu en primera persona de les situacions de discriminació i visibilitzar realitats d’explotació normalitzades.

Jessenia Lagos, de nacionalitat hondurenya va arribar a Girona fa gairebé 3 anys. De formació psicòloga sempre ha estat implicada en moviments per el drets humans al seu país. Aquí treballa com a servei domèstic i cures a persones dependents. També forma part de l’Associació Social Cultural de Hondureños de Girona

Daniel Litvak, de nacionalitat argentina i exdirigent sindical de la banca privada en el seu país d’origen. En els darrers anys treballa en el sector càrnic a la comarca de la garrotxa i es dirigent sindical de CCOO.
Exsecretari general de l’antic sindicat intercomarcal d’agroalimentària de Girona i responsable del local comarcal de la garrotxa. Actualment en el sindicat intercomarcal de industria gironina amb les responsabilitats de la secretària de comunicació i el sector càrnic de Girona.

Properes activitats del cicle
El 29 de novembre el diàleg “Qüestionant la realitat quotidiana” al volant de la novel·la Crímenes de hambre. L’últim dia, el diumenge 2 de desembre, el cicle torna al gènere teatral amb “La Negra” de la companyia La Troupe de la Concòrdia a l’Espai 10 de la Coma Cros a les 12.00 h.

La metodologia Freinet, ahir i avui. Acte de fi de curs del MRPdeGirona

Aquest proper dimarts 28 de maig a les 18.00 h de la tarda es celebrarà l’acte de fi de curs del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona que girarà a l’entorn de FREINET: AHIR i AVUI.

L’acte, conduit per en MON MARQUÈS, professor emèrit de Pedagogia de la Universitat de Girona, estarà dividit en dues parts: Una amb la presentació del llibre “Els vaig prometre el mar”, de Sebastián Gertrúdix, professor i membre de MRP i Sergi Bernal, geogràfic i documentalista; i l’altra, amb la participació de les escoles Nabí de Barcelona i l’escola 9d4t de Quart que en l’actualitat fan servir la metodologia Freinet.

II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives

La Federació d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS) conjuntament amb la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UDG) organitzen la II Jornada d’Acció Social: Joves i segones oportunitats educatives el proper dia 24 de maig. Quan: 24 de maig de 2019, de 9 a 13h On: Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat […]

25 anys de solidaritat: Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries

Posem en valor la feina feta en 25 anys! Un any més participem a l’Assemblea anual de la Coordinadora d’ONG Solidàries celebrada aquest dissabte 4 de maig al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí. Ha estat una jornada de retrobaments, que ha servit també per a fer balanç i celebrar els nostres 25 […]