Parcipació i Ciutadania

• Municipi > Lloret de Mar, Girona, Alt Empordà i La Selva
  • Àmbit / Col·lectiu > Ciutadans d’origen estranger
  • Responsable > Mónica Cívico
  • Tècnics > Lloret de Mar: Adama Boiro i Sheetal Mavlankar. Girona: Bet Cortadelles
  • Des de l'any > 2005
  • Beneficiaris > 128

Tal i com defineix la Llei d’acollida, s’ha de garantir a les persones que arriben a viure al municipi els recursos adients per acompanyar-les i possibilitar-les informació d’acollida per tal que, el més ràpidament possible, estiguin situats a territori, puguin accedir a aquells serveis que necessitin, coneguin el funcionament d’aquesta societat en allò més bàsic i es relacionin amb les persones que viuen a territori de forma normalitzada.

A tal efecte, es fan les sessions de coneixement laborals (mòdul B) i coneixement de la societat catalana i el seu marc jurídic (Mòdul C) amb els continguts que marca la Llei d’acollida adreçades tanta a les persones que ho necessiten com a grups compensatoris de dones de l’Índia, Pakistan i Marroc i joves acabats d’arribar.