Projecte Quetzal

• Municipi > Celrà
  • Àmbit / Col·lectiu > Joves
  • Responsable > Marina Valladares (coordinadora àrea Educació)
  • Tècnics > Marta Rodríguez
  • Des de l'any > 2016
  • Beneficiaris > 71 joves i 10 famílies

Descripció: Des del seu inici, la intervenció en el medi obert al municipi de Celrà, s’ha dividit en diferents fases:

• Primera fase: ha estat d’observació dels diversos grups de joves en diferents franges horàries i espais, i de coneixement del medi i dels recursos del territori.
  • Segona fase: ha consistit en l’apropament i vinculació als grups de joves. En aquesta segona etapa s’han recollit les demandes i inquietuds dels joves i s’ha iniciat la programació de diverses intervencions. També s’ha treballat la vinculació amb recursos municipals existents i s’ha continuat l’observació d’altres espais de trobada de joves.
  • Tercera fase: ens hem centrat a conèixer i seleccionar els possibles candidats per iniciar el nou projecte de brigada jove “Quetzal”. Aquest projecte es crea per desenvolupar 3 elements clau: fomentar l’ocupació amb la contractació durant tres mesos a 6 joves a la Brigada Jove de Celrà; acompanyament en desenvolupar un itinerari formatiu/laboral; i treball en habilitats per la vida i competències bàsiques.
  • Quarta fase: situar-nos com a referents de l’acompanyament juvenil als processos de vida i/o derivar altres recursos del municipi, i de manera transversals detectar necessitats dels joves.